Професійне становлення студенток у вищих аграрних навчальних закладах.
DSpace at TNPU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Професійне становлення студенток у вищих аграрних навчальних закладах.
Профессиональное становление студенток в высших аграрных учебных заведенях. Professional becoming of women-students at higher agrarian educational establishments. |
|
Creator |
Виговська, Світлана Володимирівна
|
|
Subject |
професійне становлення студенток
професійна спрямованість педагогічні умови вищий аграрний навчальний заклад |
|
Description |
Дисертацію присвячено вивченню процесу професійного становлення студенток під час навчання у вищих аграрних навчальних закладах. Уперше теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено комплекс педагогічних умов ефективного професійного становлення студенток вищих аграрних навчальних закладів, які поділяються на загальні (наявність професійно значущої мотивації й ціннісних орієнтацій, спрямованих на професійну самореалізацію; сформованість життєвої перспективи, зокрема професійних намірів) та специфічні (врахування специфіки життєвих інтересів та статево-психологічних особливостей студентів; організація спеціальної навчально-виховної діяльності з удосконалення професійного становлення студенток-аграріїв із застосуванням інтерактивних ме-тодів та форм навчання). Уточнено критерії та показники для визначення рівнів професійного становлення студенток. Концептуально представлено та науково аргументовано сутність та зміст професійного становлення студенток вищих аграрних навчальних закладах. Визначено специфічні особливості професійного становлення жінки на етапі навчання у вищих аграрних навчальних закладах. Розроблено та впроваджено критеріальне діагностування професійного становлення студенток вищих аграрних навчальних закладів, впроваджено експериментальну програму професійного становлення студенток вищих аграрних навчальних закладів із урахуванням визначених і обґрунтованих педагогічних умов. Диссертация посвящена изучению процесса становления студенток высших учебных заведений во время учебы в высших аграрных учебных заведениях. Установлено, что специфика процесса профессионального становления личности женщины определяется психофизиологическими и социокультурными факторами, историческим и национальным контекстом, доминирующими представлениями о роли женщины в обществе, реальным экономическим и социальным статусом, региональными особенностями и отличиями жизненной среды. Для оценки профессионального становления студенток высших аграрных учебных заведений определены критерии изучения этого процесса. Взяв за основу теорию отношений, которая выделяет три элемента (познавательный, эмоциональный, поведенческий), предложено такие критерии и соответствующие им показатели изучения профессионального становления студенток: мотивационный (мотивы выбора профессии; интерес к профессии; профессиональные намерения), эмоционально-познавательный (удовлетворенность выбранной профессией; творческий подход к выполняемой работе), активно-деятельный (активное овладение специальными знаниями; профессиональная самостоятельность; подготовленность к управлению трудовым коллективом; сформированность лидерских качеств, в том числе чувство собственного достоинства, веры в собственные силы), рефлексивный (ответственность за свою учебно-профессиональную деятельность; осознание своих противоречий и проблем в учебе и профессиональном становлении; сформированность путей решения своих проблем в учебно-профессиональной деятельности; психологическая готовность к совмещению профессиональных и женских ролей). The thesis is devoted to the study of women-students’ professional becoming process during teaching at higher agrarian educational establishments. For the first time it is theoretically grounded and experimentally tested the pedagogical terms complex of the effective women-students’ professional becoming at higher agrarian educational estab-lishments which are divided into general subjective: presence professionally meaningful motivationand the valued orientations directed on professional self-realization; formed of vital prospect, in particular, professional intentions and specific objective: consideration of students’ sexual features; organization of the special educational activity from the improvement of women-students’ professional becoming with application of methods and forms of teaching activation). Criteria and indexes are specified for determi-nation of the women-students’ professional becoming levels. Захист відбувся 21 грудня 2006 р. о 15.00 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені В.Гнатюка за ад-ресою: 46027, м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 2, ауд. 30. З дисертаційною роботою можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені В.Гнатюка за адресою: 46027, м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 2. |
|
Publisher |
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
|
|
Date |
2012-01-23T09:46:12Z
2012-01-23T09:46:12Z 2006-11-20 |
|
Type |
Thesis
Thesis |
|
Identifier |
Виговська, С. В. Професійне становлення студенток у вищих аграрних навчальних закладах : Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04-теорія і методика професійної освіти / С. В. Виговська ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2006. – 20 с.
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1387 |
|
Language |
uk
|
|