Проблеми державної підтримки фермерських господарств як форми малого бізнесу
Репозиторій ВНАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Проблеми державної підтримки фермерських господарств як форми малого бізнесу
|
|
Creator |
Коваль Н.І.
|
|
Subject |
Статті
2015 р./ Публікації співробітників у виданнях інших установ/ |
|
Description |
У системі багатоукладної економіки діяльність фермерських господарств як організаційної форми, що відповідають критеріям малого аграрного підприємництва, врегульована в Господарському кодексі України, Законі про фермерське господарство. На них поширюється дія Законів Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні та Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні. Суб’єкти малого бізнесу постійно стикаються з низкою проблем, що гальмує їх поступальний розвиток, а основними факторами стримування є неефективна система державної підтримки, яка проявляється насамперед, у слабкому розвитку фінансово-кредитної інфраструктури, низькому рівневі регулювання державою ринку, особливо в частині формування ним продовольчої безпеки. Починаючи з 1991 року, держава здійснює підтримку розвитку фермерських господарств через Український державний фонд підтримки фермерських господарств. Згідно досліджень, за період 2008 – 2013 рр., державна підтримка зросла на 20,8%, у тому числі за рахунок ПДВ – у 3,6 разів. Частка державної підтримки за рахунок ПДВ з 32% у 2008 році зросла до 94,5% у 2013 році. За суттю, вона стала ключовою у державній підтримці. Наразі, «найбільшу частку державної підтримки отримали фермери для компенсації витрат з придбання техніки. У грошовому еквіваленті така підтримка становила близько 30 млн грн або 53% загального обсягу фінансування. Що стосується підтримки за непрямими механізмами, зокрема через пільгове оподаткування, то податкова реформа, що була запроваджена в кінці 2014-го року Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.14 р. № 71-VIII, скасувала ФСП, натомість для сільськогосподарських товаровиробників (в т.ч. фермерських господарств) створено окрему четверту групу єдиного податку. Також, слід зазначити, що починаючи з 2015 року, ставки оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи – сільськогосподарських підприємств зросли в 3 рази. А якщо підрахувати всі зміни разом, то податкове навантаження аграріїв зросло більш, ніж у 20 разів [2]. Необхідно провести удосконалення нормативно-правової бази у сфері підприємницької діяльності на селі, активізувати ринки та інфраструктуру, розробити та впровадити регіональні програми. |
|
Date |
2015-06-10
2015-06-10 2015 |
|
Type |
—
|
|
Identifier |
http://repository.vsau.org/getfile/8914
|
|
Language |
uk_UA
|
|
Relation |
http://repository.vsau.org/card.php?id=8914
|
|