ECONOMIC TRAINING OF JUNIOR SPECIALISTS OF SPHERE OF COOPERATION: MODEL AND ITS REALIZATION
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ECONOMIC TRAINING OF JUNIOR SPECIALISTS OF SPHERE OF COOPERATION: MODEL AND ITS REALIZATION
ЭКОНОМИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА МЛАДШИХ СПЕЦИАЛИСТОВ СФЕРЫ КООПЕРАЦИИ: МОДЕЛЬ И ЕЕ РЕАЛИЗАЦИЯ ЕКОНОМІЧНА ПІДГОТОВКА МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ СФЕРИ КООПЕРАЦІЇ: МОДЕЛЬ ТА ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЯ |
|
Creator |
Stebljuk, Svitlana V.; Мукачівський кооперативний торговельно-економічний коледж
|
|
Subject |
economic training; economic education; economic upbringing; model; components; indexes
экономическая підготовка; экономическое образование; экономическое воспитание; модель; компоненты; показатели економічна підготовка; економічна освіта; економічне виховання;модель;компоненти; показники |
|
Description |
In the article a concept of economic training is examined and the interpretation of economic training of future junior specialists in the cooperation sphere is formulated. Such constituents of training are mentioned: economic education and economic upbringing. The model of economic training of specialists as far as components, indexes, is analyzed and levels are specified. The purpose of this model is to provide the realization of pedagogical terms of economic training of future junior specialists in the cooperation sphere. Methodological approaches are selected: systematical, synergistic, personality and activity oriented. The results of this pedagogical experiment are given in relation to efficiency of the offered model.
В статье рассматривается понятие «экономическая подготовка» и формулируется трактовка «экономическая підготовка будущих младших специалистов сферы кооперации». Определены составляющие такой подготовки: экономическое образование и экономическое воспитание. Анализируется модель экономической підготовки специалистов, компоненты, показатели и указываются уровни. Целью модели является обеспечение реализации педагогических русловий экономической підготовки будущих младших специалистов сферы кооперации. Выделены методологические подходы: системный, синергический, личностноориентированный, деятельностный. Поданы результаты педагогического эксперимента об эффективности предложенной модели. У статті розглядається поняття «економічна підготовка» та формулюється трактування «економічна підготовка майбутніх молодших спеціалістів сфери кооперації». Визначено складові такої підготовки: економічна освіта і економічне виховання. Аналізується модель економічної підготовки фахівців, компоненти, показники та вказуються рівні. Метою моделі є забезпечення реалізації педагогічних умов економічної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сфери кооперації. Виокремлено методологічні підходи: системний, синергетичний, особистісно орієнтований, діяльнісний.Подано результати педагогічного експерименту щодо ефективності запропонованої моделі. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-10-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/141
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 3 (7) (2014); 211-219
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/141/151
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|