THE TRAINING OF THE FUTURE TEACHERS OF HISTORY TO ETHOCULTRAL ACTIVITY IN THE SOUTH OF UKRAINE: THE RESULTS OF EXPERIMENTAL WORK
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE TRAINING OF THE FUTURE TEACHERS OF HISTORY TO ETHOCULTRAL ACTIVITY IN THE SOUTH OF UKRAINE: THE RESULTS OF EXPERIMENTAL WORK
ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ИСТОРИИ К ЭТНОКУЛЬТУРНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ НА ЮГЕ УКРАИНЫ: РЕЗУЛЬТАТЫ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО ИССЛЕДОВАНИЯ ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ ДО ЕТНОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ПІВДНІ УКРАЇНИ: РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ |
|
Creator |
Bigunova, Yuliya V.; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськго
|
|
Subject |
the training of the future teachers of history; ethnocultural activity; pedagogical experiment; pedagogical conditions; multicultural space
подготовка будущих учителей; этнокультурная деятельность; педагогический эксперимент; педагогические условия; поликультурная среда підготовка майбутніх учителів історії; етнокультурна діяльність; педагогічний експеримент; педагогічні умови; полікультурне середовище |
|
Description |
The author of the article analyses the process of shaping professional pedagogical readiness of future teachers of history for activity of multicultural space in the South of Ukraine, the essence of ethnocultural activity of the experts and to determining a set of psychological-pedagogical conditions. The author gives the statistical data on results of the experimental work to form preparation of future teachers of history to ethnocultural activity.
В статье автором анализируется процесс формирования профессионально-педагогической подготовки будущих учителей истории в условиях поликультурности Юга Украны, сущность этнокультурной деятельности данных специалистов; определена совокупность психолого-педагогических условий; приведены статистические данные результатов экспериментальной работы, направленной на формирование подготовки будущих учителей истории к этнокультурной деятельности. У статті автором аналізується процес формування підготовки майбутніх учителів історії до етнокультурної діяльності на Півдні України. У зв’язку з цим представлена експериментальна модель формування підготовки майбутніх учителів історії до етнокультурної діяльності на Півдні України з виявленням сукупності психолого-педагогічним умов. Подані статистичні результати експериментального дослідження з формування підготовки майбутніх учителів історії до етнокультурної діяльності на Півдні України, які засвідчили ефективність експериментально-дослідної роботи. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-02-19
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/206
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1 (9) (2015); 13-23
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/206/182
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/206/72 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|