Запис Детальніше

School Councils as a Factor of Development (Experience of Netherlands)

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title School Councils as a Factor of Development (Experience of Netherlands)
Школьные советы как фактор развития (опыт Нидерландов)
Шкільні ради як фактор розвитку (досвід Нідерландів)
 
Creator van Beuningen, Cor; Socires Foundation
 
Subject


 
Description In the article author shares with the experience of Netherlands in the sphere of school councils, describes school boards and councils as actors in development. The article leads the readers to the conclusion that the school-community connection is not only beneficial to the school and the pupils, but also to the community.
В статье автор делится опытом Нидерландов в сфере школьных советов, описывает органы школьного управления и советы как главных действующих лиц, содействующих развитию. Статья приводит читателя к выводу, что связь между школой и сообществом является выигрышной не только для школы и учеников, но и для сообщества.
У статті автор ділиться досвідом Нідерландів у сфері шкільних рад, описує органи шкільного управління та ради як діючих осіб, що сприяють розвитку. Стаття приводить читача до висновку, що зв‘язок між школою та спільнотою є виграшним не тільки для школи і учнів, але й для спільноти.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-01-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/33
 
Source Освітологічний дискурс; № 2 (4) (2011); 16-20
2312-5829
 
Language eng
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/33/54
 
Rights ##submission.copyrightStatement##