TO THE PROBLEM OF EVALUATION OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS PUPILS OF SPECIALIZED CLASSES IN LAW
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
TO THE PROBLEM OF EVALUATION OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS PUPILS OF SPECIALIZED CLASSES IN LAW
К ПРОБЛЕМЕ ОЦЕНИВАНИЯ УЧЕБНЫХ ДОСТИЖЕНИЙ УЧАЩИХСЯ ПРОФИЛЬНЫХ КЛАССОВ ПО ПРАВОВЕДЕНИЮ ДО ПРОБЛЕМИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПРОФІЛЬНИХ КЛАСІВ ІЗ ПРАВОЗНАВСТВА |
|
Creator |
Maiorskyi, Viacheslav V.; Одеський обласний інститут удосконалення вчителів
|
|
Subject |
jurisprudence; profile classes; social-humanitarian direction; the evaluation of educational achievements of pupils; testing with justification
правоведение; профильные классы; общественно-гуманитарное направление; оценивание учебных достижений учащихся; тестирование с обоснованием правознавство; профільні класи; суспільно-гуманітарний напрям; оцінювання навчальних досягнень учнів; тестування з обґрунтуванням |
|
Description |
The article is devoted to selected aspects of evaluation of educational achievements of pupils of profile classes public humanities direction in Law. It identifies the main problems in the evaluation of pupils of profile classes – the lack of developed evaluation criteria, the subjectivity in the evaluation, the lack of experience of teachers in the use of various forms and procedures of evaluation. It focuses on the functions, objectives, the character and the objects of evaluation. It expounds approaches to evaluation, steps and peculiarities of procedures of evaluation of educational achievements of pupils in Law. It describes the technology of testing, with justification.
Статья посвящена отдельным аспектам оценивания учебных достижений учащихся профильных классов общественно-гуманитарного направления по правоведению. Указываются основные проблемы в оценивании учащихся профильных классов – отсутствие разработанных критериев оценивания, субъективизм в оценивании, недостаточный опыт учителей в применении различных форм и процедур оценивания. Акцентируется внимание на функциях, целях, характере и объектах оценивания. Излагаются подходы к оцениванию, этапы и особенности процедур оценивания учебных достижений старшеклассников по правоведению. Описывается технология тестирования с обоснованием. Стаття присвячена окремим аспектам оцінювання навчальних досягнень учнів профільних класів суспільно-гуманітарного напряму з правознавства. Зазначаються основні проблеми в оцінюванні учнів профільних класів – відсутність розроблених критеріїв оцінювання, суб’єктивізм в оцінюванні, недостатній досвід учителів у застосуванні різних форм і процедур оцінювання. Акцентується увага на функціях, цілях, характері й об’єктах оцінювання. Окреслюються підходи до оцінювання, етапи й особливості процедур оцінювання навчальних досягнень старшокласників із правознавства. Описується технологія тестування з обґрунтуванням. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-10-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/304
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 4(12) (2015); 129-140
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/304/271
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/304/115 http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/304/116 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|