Запис Детальніше

ANALYSIS OF THE CONTENTS OF TRAINING APPLIANCES AND METHODICAL MANUALS OF UKRAINIAN LANGUAGE FOR PRIMARY SCHOOL (1920-1941 YEARS)

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ANALYSIS OF THE CONTENTS OF TRAINING APPLIANCES AND METHODICAL MANUALS OF UKRAINIAN LANGUAGE FOR PRIMARY SCHOOL (1920-1941 YEARS)
АНАЛИЗ СОДЕРЖАНИЯ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОГО КОМПЛЕКТА ПО УКРАИНСКОМУ ЯЗЫКУ ДЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ (1920-1941 ГГ.)
АНАЛІЗ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКТУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ (1920-1941 РР.)
 
Creator Kachur, Alina M.; Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
 
Subject State Committee for Scientific and methodological; didactic tools teaching Ukrainian; teaching Ukrainian; National Commissariat of Education; the creation of textbooks in 1920-1941 years; Elementary School in Ukraine
Государственный научно-методологический комитет; дидактические средства обучения украинского языка; обучения украинского языка; Наркомпрос; создание учебников в 1920-1941 гг.; начальная школа Украины
Державний науково-методологічний комітет; дидактичні засоби навчання української мови; навчання української мови; Народний комісаріат освіти; підручникотворення у 1920-1941 рр.; початкова школа України.
 
Description Under the conditions of formation of the system of education is particularly relevant problem - filling scientist subject. Content of education - a kind requirements model society in the preparation of the young generation. Material carrier content of the Ukrainian language as a school subject, for its implementation are teaching kits in the Ukrainian language. Therefore the development and creation of of textbooks and manuals, didactic of tables - a priority the development of the school. Article descriptive overview ABC books, textbooks Ukrainian language and demonstration materials, which are widely used in primary schools in Ukraine since the beginning of the reign of Soviet power and the beginning of the Great Patriotic War.
В условиях формирования системы образования особенно актуальна проблема – наполнение ученого предмета. Cодержание образования – это своеобразная модель требований общества к подготовке молодого поколения. Материальным носителем содержания украинского языка как учебного предмета, средством его реализации являются учебно-методические комплекты по украинскому языку. Поэтому разработка и создание учебников, учебных пособий, дидактических таблиц – приоритетная задача развития школы. В статье описательный обзор букварей, учебников украинского языка и демонстрационных материалов, которые широко использовались в начальных школах Украины с начала правления советской власти и до начала Великой Отечественной войны.
В умовах формування системи освіти особливо актуальна проблема – змістове наповнення, оскільки зміст освіти – це своєрідна модель вимог суспільства до підготовки молодого покоління. Матеріальним носієм змісту української мови як навчального предмету, засобом його реалізації є навчально-методичні комплекти з української мови, тому розробка і створення підручників, навчальних посібників, дидактичних таблиць – пріоритетне завдання розбудови шкільництва. У статті здійснено описовий огляд букварів, підручників української мови та роздавально-демонстраційних матеріалів, які широко використовувалися у початкових школах України від початку правління радянської влади і до початку Великої Вітчизняної війни.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-06-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/110
 
Source Освітологічний дискурс; № 2 (6) (2014); 51-62
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/110/110
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/110/27
 
Rights ##submission.copyrightStatement##