Запис Детальніше

UKRAINE VECTORS IN THE DEVELOPMENT OF THE EUROPEAN UNIVERSITY EDUCATION

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title UKRAINE VECTORS IN THE DEVELOPMENT OF THE EUROPEAN UNIVERSITY EDUCATION
УКРАИНСКИЙ ВЕКТОР В РАЗВИТИИ УНИВЕРСИТЕТСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
УКРАЇНСЬКИЙ ВЕКТОР У РОЗВИТКУ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ
 
Creator Yevtukh, Mykola B.
Terentieva, Nataliia O.
 
Subject information society; learning environment; innovative thinking; planetary paradigm; Ukrainian culture
информационное общество; образовательная среда; инновационное мышление; планетарная парадигма; украинская культура
інформаційне суспільство; освітнє середовище; інноваційне мислення; планетарна парадигма; українська культура
 
Description This article outlines some areas of university education, in particular the formation of the new type of thinking – innovation in the context of the new global paradigm of thinking of the XXI century. The types of innovative thinking that shape a new generation of people are outlines. Author determined trends in the development of university education in the context of which is the formation of an innovative mindset. Pay attention on the focus on the principles and priorities of modernization of university education in the context of the formation of the innovative thinking in the information society.
В статье обозначены отдельные направления развития университетского образования, в частности формирование человека с новым типом мышления – инновационным, в контексте парадигмы нового планетарного мышления XXI века. Определены типы инновационного мышления, которые формируют человека нового поколения. Обозначены тенденции развития университетского образования, в контексте которых происходит формирование инновационного типа мышления. Акцентировано внимание на принципах и приоритетных задачах модернизаций университетского образования в контексте формирования человека с инновационным мышлением в условиях информационного общества.
У статті окреслено окремі напрями розвитку університетської освіти, зокрема формування людини з новим типом мисленням – інноваційним, у контексті парадигми нового планетарного мислення ХХІ століття. Окреслено типи інноваційного мислення, які формують людину нового покоління. Виокремлено тенденції розвитку університетської освіти, у контексті яких відбувається формування інноваційного типу мислення. Закцентовано увагу на принципах і пріоритетних задачах модернізацій університетської освіти у контексті формування людини з інноваційним мисленням в умовах інформаційного суспільства.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-11-20
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/170
 
Source Освітологічний дискурс; № 4 (8) (2014); 130-143
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/170/165
 
Rights ##submission.copyrightStatement##