SOCIAL AND PEDAGOGICAL ENVIRONMENT TRAINING AND PROFESSIONAL STUDIES AS A FACTOR OF FORMATION OF INNOVATIVE POTENTIAL FUTURE SOCIAL WORKERS
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
SOCIAL AND PEDAGOGICAL ENVIRONMENT TRAINING AND PROFESSIONAL STUDIES AS A FACTOR OF FORMATION OF INNOVATIVE POTENTIAL FUTURE SOCIAL WORKERS
СОЦИАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ СРЕДА УЧЕБНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ СТУДИЙ КАК ФАКТОР ФОРМИРОВАНИЯ ИННОВАЦИОННОГО ПОТЕНЦИАЛА БУДУЩИХ СОЦИАЛЬНЫХ РАБОТНИКОВ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНИХ СТУДІЙ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ |
|
Creator |
Savelchuk, Irina B.; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Інститут соціальної роботи та управління
|
|
Subject |
social and educational environment; educational and professional studios; innovation potential; future social workers
социально-педагогическая среда; учебно-профессиональные студии; инновационный потенциал; будущие социальные работники Соціально-педагогічне середовище; навчально-професійні студії; інноваційний потенціал; майбутні соціальні працівники |
|
Description |
The article deals with the creation, content and use of social and educational environment of educational and professional studies of higher education institutions which train social workers. Characterized on the basic principles of the establishment and operation of student teaching and professional studies. Reveals the influence of environment on the formation of innovative potential students through the processes of self-regulation, self-realization, self-presentation, self-actualization contributing to its development and activation.
В статье рассмотрено создание, наполнение и использование социально-педагогической среды учебно-профессиональных студий высших учебных заведений, осуществляющих подготовку социальных работников. Охарактеризованы основные принципы деятельности по созданию и функционированию студенческих учебно-профессиональных студий. Раскрыто влияние среды на формирование инновационного потенциала студентов через выделение процессов саморегуляции, самореализации, самопрезентации, самоактуализации, способствующих его развитию и активизации. У статті розглянуто створення, наповнення та використання соціально-педагогічного середовища навчально-професійних студій вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку соціальних працівників. Охарактеризовано основні принципи діяльності щодо створення й функціонування студентських навчально-професійних студій. Розкрито вплив середовища на формування інноваційного потенціалу студентів через виокремлення процесів саморегуляції, самореалізації, самопрезентації, самоактуалізації, що сприяють його розвитку та активізації. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-02-19
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/213
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1 (9) (2015); 204-214
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/213/198
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/213/76 http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/213/77 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|