Запис Детальніше

SOCIAL AND PEDAGOGICAL ENVIRONMENT TRAINING AND PROFESSIONAL STUDIES AS A FACTOR OF FORMATION OF INNOVATIVE POTENTIAL FUTURE SOCIAL WORKERS

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title SOCIAL AND PEDAGOGICAL ENVIRONMENT TRAINING AND PROFESSIONAL STUDIES AS A FACTOR OF FORMATION OF INNOVATIVE POTENTIAL FUTURE SOCIAL WORKERS
СОЦИАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ СРЕДА УЧЕБНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ СТУДИЙ КАК ФАКТОР ФОРМИРОВАНИЯ ИННОВАЦИОННОГО ПОТЕНЦИАЛА БУДУЩИХ СОЦИАЛЬНЫХ РАБОТНИКОВ
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНИХ СТУДІЙ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
 
Creator Savelchuk, Irina B.; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Інститут соціальної роботи та управління
 
Subject social and educational environment; educational and professional studios; innovation potential; future social workers
социально-педагогическая среда; учебно-профессиональные студии; инновационный потенциал; будущие социальные работники
Соціально-педагогічне середовище; навчально-професійні студії; інноваційний потенціал; майбутні соціальні працівники
 
Description The article deals with the creation, content and use of social and educational environment of educational and professional studies of higher education institutions which train social workers. Characterized on the basic principles of the establishment and operation of student teaching and professional studies. Reveals the influence of environment on the formation of innovative potential students through the processes of self-regulation, self-realization, self-presentation, self-actualization contributing to its development and activation.
В статье рассмотрено создание, наполнение и использование социально-педагогической среды учебно-профессиональных студий высших учебных заведений, осуществляющих подготовку социальных работников. Охарактеризованы основные принципы деятельности по созданию и функционированию студенческих учебно-профессиональных студий. Раскрыто влияние среды на формирование инновационного потенциала студентов через выделение процессов саморегуляции, самореализации, самопрезентации, самоактуализации, способствующих его развитию и активизации.
У статті розглянуто створення, наповнення та використання соціально-педагогічного середовища навчально-професійних студій вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку соціальних працівників. Охарактеризовано основні принципи діяльності щодо створення й функціонування студентських навчально-професійних студій. Розкрито вплив середовища на формування інноваційного потенціалу студентів через виокремлення процесів саморегуляції, самореалізації, самопрезентації, самоактуалізації, що сприяють його розвитку та активізації. 
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2015-02-19
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/213
 
Source Освітологічний дискурс; № 1 (9) (2015); 204-214
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/213/198
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/213/76
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/213/77
 
Rights ##submission.copyrightStatement##