PEDAGOGICAL CONDITIONS OF PROFESSIONAL ADAPTATION OF SPECIALISTS WITH HIGHER EDUCATION
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
PEDAGOGICAL CONDITIONS OF PROFESSIONAL ADAPTATION OF SPECIALISTS WITH HIGHER EDUCATION
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ АДАПТАЦИИ СПЕЦИАЛИСТОВ С ВЫСШИМ ОБРАЗОВАНИЕМ ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ ФАХІВЦІВ З ВИЩОЮ ОСВІТОЮ |
|
Creator |
Bobrytska, Valentyna I.
|
|
Subject |
professional adaptation; specialists with higher education; professional exclusion; pedagogical conditions
профессиональна адаптация; специалисты с высшим образованием; профессиональная деадаптация; педагогические условия професійна адаптація; фахівці з вищою освітою; професійна дезадаптація; педагогічні умови |
|
Description |
The article is devoted to the analyses of the features of professional adaptation of young specialists with higher education; to the determination of the set of circumstances (social and psychological, psycho-physiological) that cause difficulties in professional adaption of specialists-beginners; to the grounding of pedagogical conditions that influence the effectiveness of the process of professional adaptation of young professionals, that profile the appearance of exclusion and changes in value-motivational attitude to the chosen profession.
В статье рассматриваются особенности профессиональной адаптации молодых специалистов с высшим образованием; дана характеристика совокупности обстоятельств (социально-психологических, психофизиологических), которые вызывают сложности профессиональной адаптации молодых специалистов; обоснованы педагогические условия, влияющие на эффективность протекания профессиональной адаптации молодых специалистов с высшим образованием, профилируют возникновение дезадаптации и изменений в ценностно-мотивационном отношении к избранной профессии. У статті розглядаються особливості професійної адаптації молодих фахівців з вищою освітою; схарактеризовано сукупність обставин (соціально-психологічних, психофізіологічних), що викликають складнощі професійної адаптації фахівців-початківців; обґрунтовано педагогічні умови, що впливають на ефективність перебігу професійної адаптації молодих фахівців, профілюють виникнення дезадаптації та змін у ціннісно-мотиваційному ставленні до вибраної професії. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-06-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/283
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 3(11) (2015); 22-31
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/283/239
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|