Запис Детальніше

PEDAGOGICAL CONDITIONS OF PROFESSIONAL ADAPTATION OF SPECIALISTS WITH HIGHER EDUCATION

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title PEDAGOGICAL CONDITIONS OF PROFESSIONAL ADAPTATION OF SPECIALISTS WITH HIGHER EDUCATION
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ АДАПТАЦИИ СПЕЦИАЛИСТОВ С ВЫСШИМ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ ФАХІВЦІВ З ВИЩОЮ ОСВІТОЮ
 
Creator Bobrytska, Valentyna I.
 
Subject professional adaptation; specialists with higher education; professional exclusion; pedagogical conditions
профессиональна адаптация; специалисты с высшим образованием; профессиональная деадаптация; педагогические условия
професійна адаптація; фахівці з вищою освітою; професійна дезадаптація; педагогічні умови
 
Description The article is devoted to the analyses of the features of professional adaptation of young specialists with higher education; to the determination of the set of circumstances (social and psychological, psycho-physiological) that cause difficulties in professional adaption of specialists-beginners; to the grounding of pedagogical conditions that influence the effectiveness of the process of professional adaptation of young professionals, that profile the appearance of exclusion and changes in value-motivational attitude to the chosen profession.
В статье рассматриваются особенности профессиональной адаптации молодых специалистов с высшим образованием; дана характеристика совокупности обстоятельств (социально-психологических, психофизиологических), которые вызывают сложности профессиональной адаптации  молодых специалистов; обоснованы педагогические условия, влияющие на эффективность протекания профессиональной адаптации молодых специалистов с высшим образованием, профилируют возникновение дезадаптации и изменений в ценностно-мотивационном отношении к избранной профессии.
У статті розглядаються особливості професійної адаптації молодих фахівців з вищою освітою; схарактеризовано сукупність обставин (соціально-психологічних, психофізіологічних), що викликають складнощі професійної адаптації фахівців-початківців; обґрунтовано педагогічні умови, що впливають на ефективність перебігу професійної адаптації молодих фахівців, профілюють виникнення дезадаптації та змін у ціннісно-мотиваційному ставленні до вибраної професії.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2015-06-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/283
 
Source Освітологічний дискурс; № 3(11) (2015); 22-31
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/283/239
 
Rights ##submission.copyrightStatement##