EDUCATIONAL ENVIRONMENT AMONG HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF CULTURE AND ARTS AS AN FACTOR OF ACTUALIZATION OF DEVELOPMENT OF CREATIVE POTENTIAL OF FUTURE CHOREOGRAPHERS
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
EDUCATIONAL ENVIRONMENT AMONG HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF CULTURE AND ARTS AS AN FACTOR OF ACTUALIZATION OF DEVELOPMENT OF CREATIVE POTENTIAL OF FUTURE CHOREOGRAPHERS
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ВЫСШЕГО УЧЕБНОГО ЗАВЕДЕНИЯ КУЛЬТУРЫ И ИСКУССТВ КАК ФАКТОР АКТУАЛИЗАЦИИ ТВОРЧЕСКОГО ПОТЕНЦИАЛА БУДУЩИХ ХОРЕОГРАФОВ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ КУЛЬТУРИ ТА МИСТЕЦТВ ЯК ФАКТОР АКТУАЛІЗАЦІЇ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ |
|
Creator |
Zavgorodnyaya, Evgeniya E.
|
|
Subject |
educational environment; school; development; creativity
образовательная среда; вуз; развитие; творческий потенциал освітнє середовище; вищий навчальний заклад; розвиток; творчий потенціал |
|
Description |
An educational environment as factor of optimization of development of creative potential of future choreographers is considered in the article. The system of preparation of future specialists is considered to development of creative possibilities, that envisages internal activity of personality tangentially the specially organized process of forming of creative possibilities. Abilities, that assist pedagogical searching-converting activity the result of that are further professional development and саморазвитие, are analysed.
В статье рассмотрена образовательная среда как фактор оптимизации развития творческого потенциала будущих хореографов. Рассмотрена система подготовки будущих специалистов к развитию творческих возможностей, которая предусматривает внутреннюю активность личности касательно специально организованного процесса формирования творческих возможностей. Проанализированы умения, которые способствуют педагогической поисково-превращающей деятельности, результатом которой является дальнейшее профессиональное развитие. В статті розглянуто освітнє середовище як фактор оптимізації розвитку творчого потенціалу майбутніх хореографів. Розглянуто систему підготовки майбутніх фахівців до розвитку творчих можливостей, яка передбачає внутрішню активність особистості стосовно спеціально організованого процесу формування творчих можливостей. Проаналізовано вміння, які сприяють педагогічній пошуково-перетворювальній діяльності, результатом якої є подальший професійний розвиток. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-10-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/293
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 4(12) (2015); 45-54
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/293/282
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|