DEVELOPMENT OF PERSONALITY MATURITY OF FUTURE SOCIAL TEACHERS
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
DEVELOPMENT OF PERSONALITY MATURITY OF FUTURE SOCIAL TEACHERS
РАЗВИТИЕ ЛИЧНОСТНОЙ ЗРЕЛОСТИ БУДУЩИХ СОЦИАЛЬНЫХ ПЕДАГОГОВ РОЗВИТОК ОСОБИСТІСНОЇ ЗРІЛОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ |
|
Creator |
Didyk, Nataliia M.; Камянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
|
|
Subject |
social teacher; personality maturity; akmeologic technology; subject position; independent work
социальный педагог; личностная зрелость; акмеологическая технология; субъектная позиция; самостоятельная работа соціальний педагог; особистісна зрілість; акмеологічна технологія; суб’єктна позиція; самостійна робота |
|
Description |
In the article the features of development of personality maturity of social teachers are examined in the process of professional preparation; akmeologic technologies, active methods of forming experiment, are analyzed, meaningfulness of independent work of student is exposed, him subject position; the results of development of descriptions of maturity of personality are reasonable; recommendations are given in relation to development for the social teachers of personality maturity and forming professionally of meaningful descriptions in the process of professional preparation.
В статье рассматриваются особенности развития личностной зрелости социальных педагогов в процессе профессиональной подготовки; проанализированы акмеологические технологии, активные методы формировочного эксперимента, раскрыта значимость самостоятельной работы студента, его субъектной позиции; обоснованы результаты развития характеристик зрелости личности; поданы рекомендации относительно развития у социальных педагогов личностной зрелости и формирования профессионально значимых характеристик в процессе профессиональной подготовки. У статті розглядаються особливості розвитку особистісної зрілості соціальних педагогів у процесі професійної підготовки; проаналізовано акмеологічні технології, активні методи формувального експерименту, розкрито значущість самостійної роботи студента, його суб’єктної позиції; обґрунтовано результати розвитку характеристик зрілості особистості; подано рекомендації щодо розвитку у соціальних педагогів особистісної зрілості та формування професійно значущих характеристик у процесі професійної підготовки. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-03-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/74
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1 (5) (2014); 58-69
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/74/87
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|