Запис Детальніше

DEVELOPMENT OF PERSONALITY MATURITY OF FUTURE SOCIAL TEACHERS

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title DEVELOPMENT OF PERSONALITY MATURITY OF FUTURE SOCIAL TEACHERS
РАЗВИТИЕ ЛИЧНОСТНОЙ ЗРЕЛОСТИ БУДУЩИХ СОЦИАЛЬНЫХ ПЕДАГОГОВ
РОЗВИТОК ОСОБИСТІСНОЇ ЗРІЛОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ
 
Creator Didyk, Nataliia M.; Камянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
 
Subject social teacher; personality maturity; akmeologic technology; subject position; independent work
социальный педагог; личностная зрелость; акмеологическая технология; субъектная позиция; самостоятельная работа
соціальний педагог; особистісна зрілість; акмеологічна технологія; суб’єктна позиція; самостійна робота
 
Description In the article the features of development of personality maturity of social teachers are examined in the process of professional preparation; akmeologic technologies, active methods of forming experiment, are analyzed, meaningfulness of independent work of student is exposed, him subject position; the results of development of descriptions of maturity of personality are reasonable; recommendations are given in relation to development for the social teachers of personality maturity and forming professionally of meaningful descriptions in the process of professional preparation.
В статье рассматриваются особенности развития личностной зрелости социальных педагогов в процессе профессиональной подготовки; проанализированы акмеологические технологии, активные методы формировочного эксперимента, раскрыта значимость самостоятельной работы студента, его субъектной позиции; обоснованы результаты развития характеристик зрелости личности; поданы рекомендации относительно развития у социальных педагогов личностной зрелости и формирования профессионально значимых характеристик в процессе профессиональной подготовки.
У статті розглядаються особливості розвитку особистісної зрілості соціальних педагогів у процесі професійної підготовки; проаналізовано акмеологічні технології, активні методи формувального експерименту, розкрито значущість самостійної роботи студента, його суб’єктної позиції; обґрунтовано результати розвитку характеристик зрілості особистості; подано рекомендації щодо розвитку у соціальних педагогів особистісної зрілості та формування професійно значущих характеристик у процесі професійної підготовки.   
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-03-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/74
 
Source Освітологічний дискурс; № 1 (5) (2014); 58-69
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/74/87
 
Rights ##submission.copyrightStatement##