STRUCTURE OF DIAGNOSTIC ABILITIES OF SOCIAL TEARCHER
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
STRUCTURE OF DIAGNOSTIC ABILITIES OF SOCIAL TEARCHER
СТРУКТУРА ДИАГНОСТИЧЕСКИХ УМЕНИЙ СОЦЫАЛЬНОГО ПЕДАГОГА СТРУКТУРА ДІАГНОСТИЧНИХ УМІНЬ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА |
|
Creator |
Korniat, Vira S.; Львівський національний університет імені Івана Франка
|
|
Subject |
professional abilities; diagnostic abilities; social teacher; professional preparation; criteria
профессиональные умения; диагностические умения; социальный педагог; профессиональная подготовка; критерии професійні уміння; діагностичні уміння; соціальний педагог; професійна підготовка; критерії |
|
Description |
In the article the problem of professional preparation is examined social tearcher to implementation by them functional duties, in particular forming of necessary professional abilities. Basic functions and directions of activity of social teacher are described, the separate looks of research workers are exposed to maintenance and essence of diagnostic abilities of teachers. On the basis of analysis of scientific researches the author structure of diagnostic abilities of social teacher is offered, its maintenance is exposed.
В статье рассматривается проблема профессиональной подготовки социального педагога, к выполнению ими функциональных обязанностей, в частности формирование необходимых профессиональных умений. Описаны основные функции и направления деятельности социального педагога, раскрыты отдельные взгляды научных работников к содержанию и сущности диагностических умений педагогов. На основе анализа научных исследований предлагается авторская структура диагностических умений социального педагога, раскрыто ее содержание. В статті розглядається проблема професійної підготовки соціального підготовки до виконання ними функціональних обов’язків, зокрема формування необхідних професійних умінь. Описано основні функції та напрями діяльності соціального педагога, розкрито окремі погляди науковців до змісту та сутності діагностичних умінь педагогів. На основі аналізу наукових досліджень пропонується авторська структура діагностичних умінь соціального педагога, розкрито її зміст. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-10-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/150
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 3 (7) (2014); 125-134
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/150/140
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|