ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК СПАДЩИНИ О. НІЛЛА З ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНИМИ ТЕОРІЯМИ
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК СПАДЩИНИ О. НІЛЛА З ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНИМИ ТЕОРІЯМИ
THE INTERRELATION OF A. NEILL’ HERITAGE WITH PHILOSOPHICAL-PEDAGOGICAL THEORIES ВЗАИМОСВЯЗЬ НАСЛЕДИЯ А. НИЛЛА С ФИЛОСОФСКО-ПЕДАГОГИЧЕСКИМИ ТЕОРИЯМИ |
|
Creator |
Nekrutenko, Elena B.; Луганський національний університет імені Тараса Шевченка
Orlova, Yuliya V. |
|
Subject |
О. Нілл; школа Саммерхілл; вільне виховання; педагогічна спадщина
A. Neill; Summerhill school; free education; pedagogical heritage А. Нилл; школа Саммерхилл; свободное воспитание; педагогическое наследие |
|
Description |
У статті розглянуто взаємозв’язок спадщини О. Нілла з філософсько-педагогічними теоріями. Загальнопедагогічний контекст формування його педагогічної концепції становлять ідеї вільного виховання реформаторської педагогіки (кінец XIX – початок XX ст.). Ми дійшли висновку, що педагогічна спадщина О. Нілла ґрунтується на філософському розумінні ідеї свободи як природного стану людини й тісно взаємопов’язана зі світоглядом відомих філософів і педагогів різних історичних епох (філософія раннього даосизму, екзистенціалізму), концепції теоретиків і практиків вільного виховання – Ж.-Ж. Руссо, М. Монтессорі, Л. Толстого, К. Вентцеля, Е. Кей, Г. Лейна).
The interrelation of A. Neill’s heritage with philosophical-pedagogical theories was examined in the article. The free education ideas of reformatory Pedagogics (late XIX – early XX cent.) are the general pedagogical context of the formation of his pedagogical conception. We came to the conclusion that A. Neill’s pedagogical heritage is based on the philosophical understanding of the idea of freedom as the man’s natural state and it is closely interrelated with the worldview of famous philosophers and educators of different historical epochs (philosophy of early Daoism, existentialism), conceptions of free education theorists and practitioners (J.-J. Rousseau, M. Моntessori, L. Тоlstoy, C. Ventsel, E. Key, Н. Lane). В статье рассмотрена взаимосвязь наследия А. Нилла с философско-педагогическими теориями. Общепедагогический контекст формирования его педагогической концепции составляют идеи свободного воспитания реформаторской педагогики (конец XIX – начало XX ст.). Мы пришли к выводу, что педагогическое наследие А. Нилла основывается на философском понимании идеи свободы как природного состояния человека и тесно взаимосвязана с мировозрением известных философов и педагогов разных исторических епох (философия раннего даосизма, екзистенциализма), концепции теоретикив и практиков свободного воспитания – Ж.-Ж. Руссо, М. Монтессори, Л. Толстого, К. Вентцеля, Е. Кей, Г. Лейна). |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-04-10
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/242
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 2(10) (2015); 193-204
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/242/222
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|