SOCIAL AND PEDAGOGICAL FEATURES OF FORMATION OF MODERN ECONOMISTS' PROFESSIONAL COMPETENCE
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
SOCIAL AND PEDAGOGICAL FEATURES OF FORMATION OF MODERN ECONOMISTS' PROFESSIONAL COMPETENCE
СОЦИАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СОВРЕМЕННЫХ ЭКОНОМИСТОВ CОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНИХ ЕКОНОМІСТІВ |
|
Creator |
Siryk, Tatiana V.
|
|
Subject |
inner world; competence; competency; a worker of a new type; professional competence; self-esteem; self-development; social-pedagogic features
внутренний мир; компетентность; компетенция; профессиональная компетентность; работник нового типа; самооценка; саморазвитие; социально-педагогические особенности внутрішній світ; компетентність; компетенція; працівник нового типу; професійна компетентність; самооцінка; саморозвиток; соціально-педагогічні особливості |
|
Description |
The article deals with the social-pedagogic features of formation of professional competence of economists in modern conditions, the essence of the terms«competency»and «competence» from the point of view of different sciences is discovered, the conditions of today society are investigated and the main characteristics of young specialists, which are needed for modern employers are defined. The processes, that occur in European and world economics, and corresponding social and educational guidance in the system of higher education cause the forming of new strict requirements to the professional competence of modern specialists and the perfection of the process of their professional training.
В статье рассматриваются социально-педагогические особенности формирования профессиональной компетентности экономистов в современных условиях, раскрыта сущность понятий «компетенция» и «компетентность» с точки зрения различных наук, исследовано состояние социума сегодня и определены характерные черты молодых специалистов, которые необходимы для современных роботодовцов. Процессы, происходящие в европейской и мировой экономике, и соответствующие им социально-педагогические ориентиры в системе высшего образования обусловливают формирование новых, более жестких требований к профессиональной компетентности современных специалистов и усовершенствования процесса их профессиональной подготовки. У статті розглядаються соціально-педагогічні особливості формування професійної компетентності економістів у сучасних умовах, розкрито сутність понять «компетенція» та «компетентність» з погляду різних наук, досліджено стан соціуму сьогодні та визначено характерні риси молодих спеціалістів, які необхідні для сучасних роботодовців. Процеси, що відбуваються в європейській та світовій економіці, та відповідні їм соціально-педагогічні орієнтири в системі вищої освіти зумовлюють формування нових, жорсткіших вимог до професійної компетентності сучасних фахівців та удосконалення процесу їх професійної підготовки. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-10-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/298
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 4(12) (2015); 218-229
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/298/277
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|