RHYTHMICS IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS CHOREOGRAPHIC EDUCATION: HISTORICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
RHYTHMICS IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS CHOREOGRAPHIC EDUCATION: HISTORICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS
РИТМИКА В СИСТЕМЕ НЕПРЕРЫВНОГО ХОРЕОГРАФИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ: ИСТОРИКО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ РИТМІКА У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ |
|
Creator |
Blagova, Tatiana O.; Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
|
|
Subject |
rhythm; choreography; art movement; movable plastic; musical-rhythmic education; rhythmic gymnastics J.-Dalcroze school; dance pedagogy; dance education
ритмика; хореография; искусство движения; подвижная пластика; музыкально-ритмическое воспитание; ритмическая гимнастика Ж.-Далькроза; хореографическая педагогика; хореографическое образование ритміка; хореографія; мистецтво руху; рухома пластика; музично-ритмічне виховання; ритмічна гімнастика Ж.-Далькроза; хореографічна педагогіка; хореографічна освіта |
|
Description |
The article explores the genesis of the system of "rolling sculpture" of E. Jaques-Dalcroze school and its functioning in various educational institutions of the past and present; historical background of the formation and development of rhythm as part of the system of «art movement» and means of musical and choreographic education are analyzed; the place and role of rhythm as a musical-pedagogical disciplines in various forms of continuous choreographic education is stated; its essence, purpose, tasks and content is disclosed.
В статье исследован генезис системы «подвижной пластики» Е. Жака-Далькроза и ее функционирование в различных образовательных структурах прошлого и настоящего; проанализированы исторические предпосылки становления и развития ритмики как составляющей системы «искусства движения» и средства музыкального и хореографического воспитания; определены место и роль ритмики как музыкально-педагогической дисциплины в различных формах организации непрерывного хореографического образования, раскрыты ее сущность, цель, основные задачи и содержание. У статті досліджено ґенезу системи «рухомої пластики» Е. Жака-Далькроза та її функціонування у різних освітніх структурах минулого й сьогодення; проаналізовано історичні передумови становлення й розвитку ритміки як складової системи «мистецтва руху» та засобу музичного і хореографічного виховання; визначено місце і роль ритміки як музично-педагогічної дисципліни у різних формах організації неперервної хореографічної освіти, розкрито її сутність, мету, основні завдання та зміст. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-11-20
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/153
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 4 (8) (2014); 22-33
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/153/155
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|