Запис Детальніше

Етапи розвитку теорії і методики використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні вищої математики студентів інженерних спеціальностей у Сполучених Штатах Америки

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106619/
 
Title Етапи розвитку теорії і методики використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні вищої математики студентів інженерних спеціальностей у Сполучених Штатах Америки
Development of theory and methods of use of information and communication technologies in teaching mathematics of engineering specialities students in the united states
 
Creator Семеріков, С.О.
Рашевська, Н. В.
Кіяновська, Н.М.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
51 Mathematics
 
Description У статті досліджуються проблеми розвитку інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчання вищої математики студентів інженерних спеціальностей у США. Охарактеризовано сутність конвергенції тенденції інформатизації системи вищої інженерної освіти США з іншими тенденціями її розвитку; визначено основні історико-педагогічні етапи розвитку теорії і методики використання ІКТ у навчанні вищої математики студентів інженерних спеціальностей у США. Вивчення історико-педагогічної джерельної бази надало можливість виокремити шість етапів, на ранніх етапах проаналізовано провідні засоби ІКТ навчання вищої математики, вказано протиріччя і визначено основні особливості використання засобів ІКТ у навчанні вищої математики студентів інженерних спеціальностей.
The article deals with the problems of information and communication technologies (ICT) development in teaching mathematics of engineering specialities students in the United States. In the article the nature of trends of convergence of information system in higher technical education and other tendencies in the USA are сharacterized. The main historical stages of development of the theory and methods of ICT use in teaching mathematics of engineering specialities students in the United States are defined. The study of historical sources has been allowed to emphasize six stages, at each stage it is analyzed the use of ICT for teaching mathematics, it is shown the contradictions and the main features of the use of ICT in teaching mathematics of engineering specialities students.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106619/1/ITZN_2014_43_5_8.pdf
Семеріков, С.О. and Рашевська, Н. В. and Кіяновська, Н.М. (2014) Development of theory and methods of use of information and communication technologies in teaching mathematics of engineering specialities students in the united states Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (43). ISSN 2076-8184