Запис Детальніше

Language, mind and paradigm of subjectivity in Ryle’s framework

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Language, mind and paradigm of subjectivity in Ryle’s framework
Мова, свідомість та парадигма суб’єктивності у концепції Райла
 
Creator Prakash, Gyan
 
Subject mind
Ryle
self
language
subjectivity
 
Description Dualism came to be repudiated as a result of a landmark treatise by the Oxford philosopher Gilbert Ryle entitled The
Concept of Mind, some sixty years ago, in which Ryle accorded that Descartes committed ‘category mistake’. He critiqued Cartesian dualism as the dogma of ‘the Ghost in the
Machine’ because in dualism, one is material and the latter immaterial. But many scholars have raised serious objections to Ryle’s concept of mind and hardly anyone working in
philosophy of mind today takes seriously Ryle’s concept. In his celebrated book Ryle has tried to elucidate to philosophical
problem through logical analysis of ordinary language. However, it is very difficult to talk about the self on the basis of ordinary language. According to Ryle ordinary language
ought to involve championing the programme of
formalisation. So in this paper we have raised some concerns and problems for these claims. This paper is an attempt to
demonstrate that one cannot disclose the self through natural language.
 
Date 2013-06-07T13:57:38Z
2013-06-07T13:57:38Z
2011
 
Type Article
 
Identifier Prakash G. Language, mind and paradigm of subjectivity in Ryle’s framework / Gyan Prakash // Гуманітарні та соціальні науки : матеріали IIІ Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2011, 24–26 листопада 2011 року, Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – С. 328–331. – (3-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Bibliography: 7 titles.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/19438
 
Language en
 
Format application/pdf
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки