Запис Детальніше

Advertising in the process of internationalisation of enterprises – towards standardisation or individualisation

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Advertising in the process of internationalisation of enterprises – towards standardisation or individualisation
Реклама у процесі інтернаціоналізації підприємств – до стандартизації чи індивідуалізації
 
Creator Nowacki, R.
 
Subject advertising
advertising strategy in foreign markets
advertising standardisation
advertising individualisation
реклама
рекламна стратегія на іноземних ринках
стандартизація реклами
індивідуалізація реклами
 
Description Carrying out advertising activities in foreign markets requires from enterprises resolution of the dilemma of how to programme the advertising strategy, making use of the standardised and proved in other markets solutions, or shaping new concepts compliant with the idea of individualisation. An objective of the article is to answer the question, which of these models is more often used in the Polish market by foreign enterprises and what effects of that are from the point of view of enterprises’ competitiveness, consumers’ perception and motivating them to buy. The basis for deliberations is findings of the surveys carried out by the author among the enterprises operating in the Polish market and consumers in the first decade of the 21st century. Проведення рекламної діяльності на зовнішньому ринку вимагає від підприємств вирішення дилеми про те, як запрограмувати рекламну стратегію: використовувати у стандартизованих та випробуваних ринкових рішеннях, чи формувати нові концепції, які сумісні з ідеєю індивідуалізації. Дано відповідь на питання, яка з цих моделей найчастіше використовується на польському ринку іноземними підприємствами і які наслідки цього, з погляду конкурентоспроможності споживачів підприємства. Основою для обговорень є висновки досліджень, проведених серед підприємств, що працюють на польському ринку, і споживачів у першому десятилітті 21-го століття.
 
Date 2014-02-27T13:24:11Z
2014-02-27T13:24:11Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Nowacki R. Advertising in the process of internationalisation of enterprises – towards standardisation or individualisation / R. Nowacki // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 762 : Логістика. – С. 139–146. – Bibliography: 11 titles.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23708
 
Language en
 
Format application/pdf
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки