Запис Детальніше

Influence of internationalization on consumer еxclusion from the financial services market

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Influence of internationalization on consumer еxclusion from the financial services market
Вплив інтернаціоналізації на споживчий виняток з ринку фінансових послуг
 
Creator Smyczek, S.
 
Subject internationalization
financial exclusion
financial services market
інтернаціоналізація
фінансові винятки
ринок фінансових послуг
 
Description This paper presents the results of research identifying on the impact of the internationalization process of financial services on the development of the phenomenon of financial exclusion of consumers. Results shows that level of financial exclusion of consumers, both discretionary and mandatory, is very high. Consumers more often face difficulties in using services of foreign financial institutions rather than of domestic ones. This is particularly notable with respect to the need of fund saving and taking financial commitments. However still оne third of consumers present internationalistic attitudes and only one tenth of respondents negatively perceive foreign financial institutions. The latter attitudes are characteristic of elderly people as well as consumers with basic or vocational education. It is also typical of inhabitants of rural areas and smaller towns. Представлені результати досліджень з виявлення впливу процесу інтернаціоналізації фінансових послуг на розвиток феномену фінансового винятку споживачів. Результати показують, що рівень фінансового винятку споживачів, як дискреційний і обов'язковий, є дуже високим. Споживачі найчастіше стикаються з труднощами у використанні послуг іноземних фінансових інститутів, а не вітчизняних. Це особливо помітно по відношенню до потреби щодо фонду збереження та прийняття фінансових зобов'язань. Проте до цього часу третина споживачів показує інтернаціоналістичні відносини і тільки десята частина респондентів негативно сприймає іноземні фінансові інститути. Останні установки притаманні літнім людям, а також споживачам з базовою або професійною освітою. Це характерно і для жителів сільської місцевості, а також невеликих міст.
 
Date 2014-02-28T10:58:28Z
2014-02-28T10:58:28Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Smyczek S. Influence of internationalization on consumer еxclusion from the financial services market / S. Smyczek // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 762 : Логістика. – С. 187–192. – Bibliography: 18 titles.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23723
 
Language en
 
Format application/pdf
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки