Запис Детальніше

Основні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителів

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Основні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителів
Основные подходы к учебе в процессе повышения квалификации американских учителей
Basic approaches to education in the process of American teachers’ professional development
 
Creator Шандрук, Світлана
 
Subject поведенческий подход
когнитивный подход
личностный подход
андрагогический подход
социально-психологический подход
behavioral approach
cognitive approach
personal approach
androgenic approach
social-psychological approach
 
Description В статье определяются основные подходы к учебе в процессе повышения квалификации американских учителей, а именно: поведенческий – изменение профессионального поведения учителя; когнитивный – развитие профессионально педагогического интеллекта учителя; личностный – развитие личности учителя; андрагогичный – специфика “взрослого ученика”; социально-психологический – совершенствование профессионально коммуникативной культуры учителя. The article determines basic approaches to education in the process of
American teachers’ professional development. They are: behavioral approach that is a change of teacher’s professional conduct; cognitive approach is the development of teacher’s professional pedagogical intellect; personal approach is the development of teacher’s personality; androgenic approach is the specificity of “adult student”; social-psychological approach is the improvement
of teacher’s professional communicative culture.
 
Date 2014-02-28T11:09:56Z
2014-02-28T11:09:56Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Шандрук С. Основні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителів / Світлана Шандрук // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 2. – С. 203–210. – Бібліографія: 9 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23726
 
Language ua
 
Format application/pdf
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки