Запис Детальніше

Системний аналіз як методологія порівняльно-педагогічного дослідження

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Системний аналіз як методологія порівняльно-педагогічного дослідження
Системный анализ как методология сравнительно-педагогического исследования
Systemic analysis as a methodology of comparative and pedagogical research
 
Creator Шандрук, Світлана
 
Subject система профессиональной подготовки учителей
системный анализ
компаративное исследование
system of professional training of teachers
systemic analysis
comparative research
 
Description В статье делается попытка рассмотреть системный анализ как сочетание методологии общей теории систем, системного подхода и системных методов обоснования и принятия решений; определить подходы к анализу национальных систем профессиональной подготовки учителей с
целью обоснованной оценки целесообразности перенесения накопленного позитивного опыта в систему образования Украины. The article considers systemic analysis as a combination of methodology of general theory of systems, systemic approach and system methods of substantiation and decision making. The author determines approaches to the analysis of the national systems of future teachers’ vocational training in order to ground the expedience of accumulated positive experience transference into the educational system of Ukraine.
 
Date 2014-03-04T12:15:31Z
2014-03-04T12:15:31Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Шандрук С. Системний аналіз як методологія порівняльно-педагогічного дослідження / Світлана Шандрук // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 3. – С. 9–15. – Бібліографія: 8 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23791
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки