Запис Детальніше

Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу
Личностно-профессиональное развитие педагога в контексте компетентностного подхода
Personal and professional development from the standpoint of the competence approach
 
Creator Микитюк, Оксана
 
Subject развитие
личностно-профессиональное развитие
развитие в условиях непрерывного образования
профессиональное благополучие
development
personal and professional development
development in conditions of continuing education
professional well-being
 
Description Смысл профессиональной жизни как составляющей педагогического развития является ведущим фактором становления личности. Изменения объективных обстоятельств в непрерывном образовании педагогов имеют оттенки направленности, постепенности и сознательно увеличивают роль саморазвития педагога. Истоки профессионализма объективно и субъективно обусловлены сущностью его жизни и уровнем профессионального благополучия. The meaning of the professional life, as a part of pedagogical development is the leading factor of a personality becoming. Changes in objective circumstances in the continuous education of teachers have shades of focus, continuity and consciously increase the role of a teacher’ self-development.
The origins of professionalism are determined objectively and subjectively by the essence of his/her life and the level of professional well-being.
 
Date 2014-03-21T09:21:39Z
2014-03-21T09:21:39Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Микитюк О. Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу / Оксана Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 32–38. – Бібліографія: 13 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24032
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки