Запис Детальніше

Consumer behavior in the scratch card market: a double-hurdle approach

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Consumer behavior in the scratch card market: a double-hurdle approach
 
Creator Jaunky, Vishal
Ramchurn, Bhooshan
 
Subject gambling
Le Millionaire scratch cards
censored regression models
 
Description This paper investigates how demographic and other
forms of compulsive behaviour and personality are
related to the buying frequency of Le Millionaire
scratch cards. We employ cross-sectional micro-data
obtained from our household drop-off survey with a
sample size of 1007 observations. Consequently, we
examine the double-hurdle model as an alternative to
the Tobit model. The lognormal double-hurdle model is
the best specification for the study according to the
Vuong test. In essence, the “Big-Five” dimensions of
personality traits, coupled with other factors such as
age, gender, educational background, household income
and marital status are found to play a sine qua non role
in determining a consumer’s behaviour in the scratch
card market.
 
Date 2014-04-10T15:17:38Z
2014-04-10T15:17:38Z
2011
 
Type Article
 
Identifier Jaunky V. Consumer behavior in the scratch card market: a double-hurdle approach / Vishal Jaunky, Bhooshan Ramchurn // Економіка і менеджмент : матеріали ІI Міжнародної конференції молодих вчених ЕМ-2011, 24–26 листопада 2011 р., Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – C. 206–209. – (3-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки). – Bibliography: 9 titles.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24299
 
Language en
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки