Запис Детальніше

Маркетингові інструменти в антилегалізаційних засадах банку

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Маркетингові інструменти в антилегалізаційних засадах банку
Marketing instruments in anti-money laundering activities of bank
 
Creator Вороніна, Р. М.
 
Subject відмивання грошей
антилегалізаційні заходи
первинний фінансовий моніторинг
оцінка ризику
матриця Мак-Кінсі
ризик-орієнтована стратегія
money laundering
anti-money laundering measures
initial financial monitoring
risk assessment
matrix Mc Kinsey
risk-oriented strategy
 
Description Розглянуто використання маркетингових інструментів серед антилегалізаційних заходів
банку. Запропоновано методику оцінки ризику використання банку для відмивання грошей за
допомогою матриці, побудованої на прикладі матриці Мак-Кінсі, та вибір стратегії залежно від отриманих результатів. The article describes the usage of marketing tools among anti-money laundering activities of
banks. The method of money laundering risk assessment is suggested using the matrix, based on the
example of matrix Mc Kinsey. Two risk factors for banks are assessed – external and internal. Risk is
calculated, first by identifying criteria for each factor, determining the value of each parameter in the
criteria, and multiplying that value by a weighting factor. The result is the quantitative measure of
external and internal risk factors that form overall money laundering risk of a bank. Risk-oriented
strategies are suggested on the results of the assessment. Banks should apply the appropriate measures,
procedures and controls to mitigate potential threats from clients that have been identified as high-risk.
To improve risk-oriented program and financial monitoring of the bank, bank management should
implement internal control and audit. Risk assessment, risk management program and financial monitoring program and compliance should be subjects to control. Particular attention should be given to high risk products and services, as well as customers.
 
Date 2015-01-14T15:33:50Z
2015-01-14T15:33:50Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Вороніна Р. М. Маркетингові інструменти в антилегалізаційних засадах банку / Р. М. Вороніна // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 7–11. – Бібліографія: 5 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/25865
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки