Запис Детальніше

Управління маркетинговими ризиками: теоретичний та прикладний аспект

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Управління маркетинговими ризиками: теоретичний та прикладний аспект
Theoretical and applied aspects of marketing risk management
 
Creator Солнцев, С. О.
Овчиннікова, А. В.
 
Subject ризик
маркетинговий ризик
управління ризиками
оцінювання ризиків
інструменти управління ризиками
risk
marketing risk
risk management
risk evaluation
risk management techniques
 
Description Розглянуто сутність управління ризиками та підходи авторів до виділення етапів управління ризиками. Запропоновано виділити процес оцінювання ризиків у окремий етап управління ризиками. Розглянуто особливості управління маркетинговими ризиками. Проаналізовано основні стратегії управління ризиками та інструменти управління ризиком у межах
кожної зі стратегії, визначено переваги та недоліки їх застосування в Україні. The essence of risk management and approaches of the authors to the definition of stages of risk
management have been analyzed. The academicians have different standpoints on separation of the risk
management stages. The separation of the process of risk evaluation into separate risk management
stage has been proposed. The particularities of the marketing risks management have been analyzed.
The main risk management strategies and risk management techniques within each strategy have been
examined. The advantages and disadvantages of risk management techniques have been defined. It has
been identified that a considerable part of risk management techniques cannot be used in Ukraine
because of the missing relevant standard acts. Also, the efficiency of some risk management techniques is
lower than in the European countries or USA. Under the conditions of permanent market transformation
processes, the companies which provide the risk management services are going to develop.
 
Date 2015-01-14T15:23:43Z
2015-01-14T15:23:43Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Солнцев С. О. Управління маркетинговими ризиками: теоретичний та прикладний аспект / С. О. Солнцев, А. В. Овчиннікова // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 85–89. – Бібліографія: 12 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/25839
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки