Запис Детальніше

Маркетингова інформаційна система: механізм управління потоками

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Маркетингова інформаційна система: механізм управління потоками
Marketing information system: flow cоntrol
 
Creator Черненко, О. В.
 
Subject маркетингова інформаційна система
інформаційний потік
система моніторингу
система маркетингових досліджень
marketing information system
information flow
monitoring system
marketing research system
 
Description Проаналізовано різні погляди на структуру маркетингової інформаційної системи.
Розглянуто особливості формування та параметри потоків між підсистемами в маркетинговій
інформаційній системі. Визначено основні функції системи зберігання даних, інформації, методів
та моделей. Виділено систему моніторингу та систему маркетингових досліджень як активні
системи, що виконують функції збору, генерування та перетворення інформації, та показано
основні відмінності між ними. The analysis of the existing views on the structure of the marketing information system, selection
of its elements and separation subsystems is carried out in the article. The features of the formation,
structure and parameters of marketing information flows are shown. The following subsystems of
marketing information system are allocated: the monitoring system, the marketing research system, and
the data, information, methods and models storing system. The linkage between the monitoring system
and the system of marketing research is explained. The features of managerial situations that lead to the
need for marketing research are presented. Information generation process, which involved internal
and external sources of information that are the basis for management decisions, is displayed. The basic
functions of the data, information, methods and models storing system, which constitute information
messages that are the result of processing search requests received from other subsystems, are shown.
Major difference in the functioning of the monitoring system and the marketing research system as
active mechanism performing the collection, generation and transformation of information are
performed.
 
Date 2015-01-14T15:49:58Z
2015-01-14T15:49:58Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Черненко О. В. Маркетингова інформаційна система: механізм управління потоками / О.В. Черненко // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 90–94. – Бібліографія: 9 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/25902
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки