Механізм оцінювання ефективності рекламного повідомлення нової марки
Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Механізм оцінювання ефективності рекламного повідомлення нової марки
The mechanism of evaluating the effectiveness of advertising message a newbrand |
|
Creator |
Гараніна, І. І.
|
|
Subject |
реклама
рекламне повідомлення ефективність рекламної кампанії нова торгова марка фірмовий стиль advertising the advertisingmessage advertising effectiveness new brand corporate identity |
|
Description |
Проаналізовано всі етапи планування рекламної діяльності підприємства та описано особливості оцінювання ефективності рекламної кампанії на кожному з них. Зокрема, детально розглянуто етап розроблення концепції рекламного повідомлення. Детально описано процес розроблення фірмового стилю нової марки. Показано механізм оцінювання ефективності рекламного повідомлення нової марки на споживчому ринку. The article all stages of planning advertising company are analyzed and the features of evaluating the effectiveness of advertising on each of them (development of the general concept of the campaign, the development of the concept of advertising messages, media development strategy for the campaign, determine the effectiveness of advertising campaigns) are described. In particular, detail the stage of development of the concept of advertising messages are considered. Also the development of media strategy and its features is describes. Described in detail the process of developing a new corporate identity brand, namely: brand positioning, corporate image development, create a logo, a slogan, using corporate colors, fonts. The paper shows a mechanism for evaluating the effectiveness of advertising messages a new brand in the consumer market. Shown which methods of testing communication effectiveness and when should be used. Specifically, in the article the goals of each of the testing phases, namely, during the development of the concept of a new brand advertising strategy, developing the concept of advertising message, preliminary testing of advertising message, post-test of the advertising campaign are defined. |
|
Date |
2014-12-01T13:32:45Z
2014-12-01T13:32:45Z 2012 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Гараніна І. І. Механізм оцінювання ефективності рекламного повідомлення нової марки / І. І. Гараніна // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 139–143. – Бібліографія: 8 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/25458 |
|
Language |
ua
|
|
Publisher |
Видавництво Львівської політехніки
|
|