Запис Детальніше

Аналіз можливостей впровадження інноваційного маркетингу на машинобудівних підприємствах Львівщини

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Аналіз можливостей впровадження інноваційного маркетингу на машинобудівних підприємствах Львівщини
The opportunities analysis of innovative marketing implementationat an engineering companies in Lviv
 
Creator Українець, А. І.
 
Subject інноваційний розвиток
машинобудівні підприємства
інноваційний маркетинг
розвиток промисловості
innovation development
engineering enterprises
innovative marketing
industry development
 
Description Досліджено основні тенденції інноваційного розвитку промислових підприємств України та
Львівщини за останні роки. Наведено характеристику виробничо-господарської діяльності та
особливостей інноваційного маркетингу чотирьох львівських машинобудівних підприємств –
лідерів в області. Виділено низку ключових можливостей впровадження інноваційного марке-
тингу на прикладі машинобудівних підприємств Львівщини та обґрунтовано доцільність
впровадження досліджуваної концепції, як методу виведення вітчизняних промислових
підприємств на лідируючі позиції серед світових товаровиробників. The basic trend of innovative development by Ukrainian and Lviv region industrial enterprises by
recent years has been presented. Characteristic of economic and production activity together with
innovative marketing features by four leading Lviv engineering companies is given. On example of Lviv
engineering companies, identified the key opportunities to implement innovative marketing, including:
1) monitoring and participation in activities of the regional government in the sphere of innovation
policy; 2) monitoring the cooperation opportunities with various industrial branches, for example:
agriculture, oil and gas, production of consumer goods; 3) diagnostic and using the external
environment opportunities for engineering companies employees to participate trainings and courses of
their professional development; 4) active using the Internet in order to create a positive image and
attract customers. As a method of removing domestic industrial enterprises in the leading position
among world's producers is substantiated a necessity of implementation the innovative marketing
conception, and provided strategic approaches of its implementation.
 
Date 2015-01-14T15:21:20Z
2015-01-14T15:21:20Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Українець А. І. Аналіз можливостей впровадження інноваційного маркетингу на машинобудівних підприємствах Львівщини / А. І. Українець // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 299–304. – Бібліографія: 17 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/25833
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки