Запис Детальніше

Вплив маркетингової політики на систему забезпечення економічної захищеності підприємства

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Вплив маркетингової політики на систему забезпечення економічної захищеності підприємства
Influence of marketing policy on economic protectability system of enterprise
 
Creator Хома, І. Б.
 
Subject маркетингова політика
промислове підприємство
економічна захищеність
рівень конкурентоспроможності
marketing policy
enterprise
economic protectability
competitive ratio
 
Description Розглянуто інтеграційні аспекти маркетингової політики промислового підприємства з
системою забезпечення його економічної захищеності у сфері фінансово-кредитного та
інноваційно-інвестиційного захисту через індикатор рівня кредитоспроможності і величину
доходів господарюючого суб’єкта. Integration aspects of the marketing policy of an industrial enterprise with a system to ensure its
economic protectability in the area of finance and credit, and innovative-investment protection through
level indicator of creditworthiness and the revenue position of business entity are considered in this
paper. The certain attention was given to elements of effective marketing activities, which is in an
invariable relationship with a stable continuous innovative growth of a business, identifying on the field
of marketing for updated products in the branch of industry, and consolidating together the interests of
producers, consumers and investors. Functional economic-mathematical relationship between the
profitability of the market of competitive products, the gross profit of the enterprise and the total sales
of industrial goods is established. The trend in the level of economic protectability of the enterprise from
the index of intense competition is formed, which allows to reach stably increasing trend for overall level
of economic protection of transactor only by index tends of intensive competition in the market to zero,
while maintaining full accessibility of goods for consumption of industrial products at the international
level without any restrictions.
 
Date 2015-01-14T15:26:29Z
2015-01-14T15:26:29Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Хома І. Б. Вплив маркетингової політики на систему забезпечення економічної захищеності підприємства / І. Б. Хома // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 305–310. – Бібліографія: 9 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/25843
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки