Запис Детальніше

Determinants of organizational culture that influence innovation. The case of production companies in Poland

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Determinants of organizational culture that influence innovation. The case of production companies in Poland
Фактори організаційної культури, які впливають на інновації. Приклад виробничих підприємств у Польщі
 
Creator Strychalska-Rudzewicz, A.
 
Subject innovation
culture
determinants
інновації
культура
детермінанти
 
Description The purpose of this paper is to present the results of a study aimed at identifying factors
of organizational culture that influence innovation of enterprises, as well as to determine the
strength of this effect. The foremost and most crucial statistical correlation has been noticed
between the innovativeness of a company and the introduction of innovation in the company’s
mission and vision, creativity of employees, strong commitment to work, open communication
and good flow of information, the image of the company, regular work on innovation,
competitiveness as a priority, use of information technology in the flow of information and
decision-making in the innovation process. The research shows that the number of product
innovations implemented (brand new and upgraded) and process innovations (brand new and
upgraded) increases together with the enterprise size. Подано результати дослідження, спрямованого на визначення факторів організаційної культури, які впливають на інновації підприємств, а також визначення сили цього впливу. Найвагомішу статистичну кореляцію виявлено між інноваційністю компанії та впровадженням інновацій в місію і візію компанії, творчість працівників, наполегливість у роботі, відкрите спілкування та відмінний інформаційний потік, імідж компанії, регулярну роботу над інноваціями, конкурентоспроможність як пріоритет,
використання інформаційних технологій в потоці інформації та прийняття рішень інноваційному процесі. Дослідження показують, що кількість реалізованих продуктових
інновацій (нові та вдосконалені бренди) і процесних інновації (нові та вдосконалені) збільшуються разом з розміром підприємства.
 
Date 2015-01-23T12:39:03Z
2015-01-23T12:39:03Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Strychalska-Rudzewicz А. Determinants of organizational culture that influence innovation. The case of production companies in Poland / А. strychalska-Rudzewicz // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 779 : Проблеми економіки і управління. – С. 98–105. – Bibliography: 25 titles.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/26092
 
Language en
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки