Запис Детальніше

До проблеми патогенності реклами в українській пресі: причини та головні тенденції

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title До проблеми патогенності реклами в українській пресі: причини та головні тенденції
 
Creator Кіца, Мар'яна
 
Subject патогенна реклама
контент
медіа простір
друковані ЗМІ
закон України «Про рекламу»
 
Description The article deals with the phenomenon of pathogenic advertising in print newspapers of Ukraine,
analyzes its causes, including imperfect legislation, lack of social control and related social organizations to protect the rights of readership. It is explained the necessity of amendings in the Law of Ukraine "On Advertising ", which would be impossible in the presence of pathogenic advertising in Ukrainian press. The authur predicts the possible consequences of disclosing pathogenic Ukrainian mass media advertising for certain categories of people and for society as a whole. In the article the are depicted examples of public advertising regulations in other countries and the ways of eliminating pathogenic advertising in Ukrainian media.
 
Date 2015-04-15T12:17:00Z
2015-04-15T12:17:00Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Кіца М. До проблеми патогенності реклами в українській пресі: причини та головні тенденції / Мар'яна Кіца // Право та психологія : матеріали І Міжнародної конференції молодих вчених LPS-2013, 21–23 листопада 2013 року, Україна, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 46-47. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 4 назви.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/26895
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки