Запис Детальніше

Формування стратегії розвитку машинобудівних підприємств у ланцюгу поставок

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування стратегії розвитку машинобудівних підприємств у ланцюгу поставок
The formation of development strategy for engineering company in the supply chain
 
Creator Савченко, Ю. Т.
 
Subject риси стратегії
етапи розробки стратегії
ресурсний потенціал
зовнішнє середовище
об’єкти змін при реалізації стратегії
features of strategy
stages of strategy development
resource potential
external environment
objects of changes during strategy realization
 
Description Досліджено основні проблеми розвитку машинобудівної галузі України. Обґрунтовано характерні риси стратегії у контексті її типів. Запропоновано схему прийняття управлінських рішень для формування стратегії розвитку підприємства. Досліджено етапи розроблення стратегії та систематизовано інструменти стратегічного аналізу внутрішнього і зовнішнього середовищ підприємства стосовно їх цільового призначення. Виявлено стратегічні альтернативи позитивного і негативного розвитку підприємства. Виявлено основні об’єкти та основні дії під час безпосередньої реалізації стратегії підприємства. Strategic management executes many tasks of strategic analysis, development, implementation and strategy control of an engineering enterprise in a supply chain. On this basis, it is possible to form status and prospects for the development of the company. Efficiency of strategic management of the company depends on perception adequacy and consideration of different aspects of company`s environment, timely tracing and requirements tendencies forecasting, and determination of one`s place on the market. Main place in strategic management takes strategic planning. The result of the strategic planning is the strategy. Considering problems and tendencies in engineering industry, any company in this industry must take effective managerial decisions in strategic development, to take appropriate place on the market. Main problems of engineering industry development in Ukraine are investigated.
The characteristics of strategy are grounded in the context of its types. The chart of administrative decisions for the strategy of company’s development is proposed. Stages of strategy development are investigated and the instruments of strategic analysis of company’s internal and external environment are systematized in relation to its purpose. The strategic alternatives of positive and negative development of enterprise are discovered. Main objects and actions are discovered of direct realization of company’s strategy.
 
Date 2015-07-17T12:38:39Z
2015-07-17T12:38:39Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Савченко Ю. Т. Формування стратегії розвитку машинобудівних підприємств у ланцюгу поставок / Ю. Т. Савченко // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 811 : Логістика. – С. 316–324. – Бібліографія: 16 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/29526
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки