Запис Детальніше

Using simulation and gaming training of students in agricultural vocation schools

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106605/
http://www.sworld.education/index.php/ru/e-journal/sworld-journal/2227-6920/j215/26763-j21508
 
Title Using simulation and gaming training of students in agricultural vocation schools
Використання технології імітаційно-ігрового навчання у учнів ПТНЗ аграрного профілю
 
Creator Слатвінська, О.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В статті розглядається використання імітаційно-ігрових методів навчання у професійній підготовці учнів ПТНЗ. Акцент робиться на взаємодію викладача та учнів у навчальному процесі. Гра - один із природньо-невимушених для дитини процесів, діяльність начебто марна і ,разом з тим, необхідна і повчаюча. У процесі застосування ігрових методів навчання розпочинається невимушене взаєморозуміння між учителем і учнями. У процесі гри в них виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам'ять, інтерес до знань. Задовольняючи свою природну потребу в діяльності, в процесі гри учень здатен уявити те ,що недоступне у навколишній дійсності, і в захопленні не помічає, що вчиться - пізнає нове, запам'ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює набутий раніше досвід, порівнює запас уявлень, понять, розвиває фантазію.Використання цих методів при викладанні ряду предметів учням ПТО посилить пізнавальний інтерес до навчання.
The article is about of simulation-games, training methods in vocational schools. The focus is on the interaction of teachers and students in the learning process. The game - one of the naturally-relaxed for child processes activity, seems useless and yet necessary and instructive. Learning methods are playing relaxed rapport between teacher and students. They made a habit focused, thoughtful work independently, developing attention, memory, interest in knowledge during the game. The student is able to imagine what is available in the surrounding reality, and delighted not notice that learns - learns new stores, oriented in different situations deepens previously acquired experience, compares stock ideas, concepts, develops imagination for activity in the game. This methods in teaching of a number of subjects enhance cognitive interest in learning of vocational school’s students.
 
Publisher Scientific world, Ivanovo
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106605/2/USIND%20SIMULATION%20AND%20GAMING%20TRAINING%20OF%20STUDENTS%20IN%20AGRICULTURAL%20VOCATION%20SCHOOLS.pdf
Слатвінська, О.А. (2015) Using simulation and gaming training of students in agricultural vocation schools SWorld Journal, 9 (J21508). pp. 48-52. ISSN 2227-6920