Запис Детальніше

Psychological and pedagogical requirements for author e-learning tools for primary school children

Журнал "Теорія та методика електронного навчання"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Psychological and pedagogical requirements for author e-learning tools for primary school children
Психолого-педагогические требования к авторским электронных средств обучения для младших школьников
Психолого-педагогічні вимоги до авторських електронних засобів навчання для молодших школярів
 
Creator Олефіренко, Надія Василівна
Пономарьова, Наталія Олександрівна
 
Subject



 
Description The article considers the key features of the electronic teaching resources for primary school children. Three groups of psycho-pedagogical requirements for electronic resources - requirements relating to any electronic resource as didactic means; requirements to electronic resources and the additional requirements that take into account the specific users - younger students were determined.
В статье рассмотрены ключевые особенности электронных дидактических ресурсов для младших школьников. Охарактеризованы три группы психолого-педагогических требований к электронным ресурсам - требований, касающихся любого электронного ресурса как дидактического средства, требований именно к электронному ресурсу и дополнительных требований, которые учитывают специфику пользователей - младших школьников.
В статті розглянуто ключові особливості електронних дидактичних ресурсів для молодших школярів. Схарактеризовано три групи психолого-педагогічних вимог до електронних ресурсів – вимог, що стосуються будь-якого електронного ресурсу як дидактичного засобу, вимог саме до електронного ресурсу та додаткових вимог, які ураховують специфіку користувачів – молодших школярів.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Contributor


 
Date 2014-03-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/393
 
Source Теория и методика электронного обучения; Vol 4 (2013); 216-224
Теорія та методика електронного навчання; Vol 4 (2013); 216-224
Theory and methods of e-learning; Vol 4 (2013); 216-224
2309-1495
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/393/379
 
Rights Copyright (c) 2014 Theory and methods of e-learning