Запис Детальніше

О преподавании химии – взгляд изнутри

Журнал "Теорія та методика електронного навчання"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title О преподавании химии – взгляд изнутри
Про викладання хімії - погляд зсередини
ON TEACHING CHEMISTRY - A VIEW FROM INSIDE
 
Creator Кормер, Марина Віталіївна
 
Subject
chemistry; problems of education; textbook; simplicity
химия; проблемы образования; учебник; простота изложения.
хімія; проблеми освіти; підручник; простота викладу
 
Description В статье рассматриваются аспекты преподавания химии в школе и ВУЗе. Предлагается изменить взгляд на изложение материала, сделать преподавание химии интересным. Вернуть химии ее первоначальное определение как науки о веществах и их превращениях, а не науки о формулах и уравнениях реакций.
У статті розглядаються аспекти викладання хімії в школі та ВНЗ. Пропонується змінити погляд на викладання матеріалу, зробити викладання хімії цікавим. Повернути хімії її первісне визначення як науки про речовини та їх перетворення, а не науки про формули і рівняннях реакцій.
The article deals with aspects of teaching chemistry at school and university. It is proposed to change the view on the presentation of the material, to make the teaching of chemistry interesting. Return to its original definition of chemistry as a science of substances and their transformations become, not the science of formulas and equations of reactions.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Contributor


 
Date 2014-01-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/255
 
Source Теория и методика электронного обучения; Vol 2 (2011); 88-92
Теорія та методика електронного навчання; Vol 2 (2011); 88-92
Theory and methods of e-learning; Vol 2 (2011); 88-92
2309-1495
 
Language rus
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/255/241
 
Rights Copyright (c) 2014 Theory and methods of e-learning