Multimedia course of lectures on "Physical Chemistry" as a means to enhance learning and cognitive activity of students
Журнал "Теорія та методика електронного навчання"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Multimedia course of lectures on "Physical Chemistry" as a means to enhance learning and cognitive activity of students
Мультимедийный курс лекций по дисциплине «Физическая химия» как средство активизации учебно-познавательной деятельности студентов Мультимедійний курс лекцій з дисципліни «Фізична хімія» як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів |
|
Creator |
Хоружа, Ірина Анатоліївна
|
|
Subject |
—
— — — |
|
Description |
Multimedia lecture course in physical chemistry was developed. Content of the multimedia lecture course in physical chemistry is formed on the basis of systematic approach, taking into account intradisciplinary ties.The subject of research is the methods of creating and applying multimedia lecture course in physical chemistry, which would revitalize educational-cognitive activity of students of technical colleges in the learning process. Methods for enhancing learning and cognitive activity of students at lectures are based on a synthesis of problem-based learning methods and computer simulations.
Разработан мультимедийный лекционный курс по физической химии. Содержание мультимедийного лекционного курса по физической химии сформировано на основе системного похода, с учетом внутридисциплинарных связей.Предметом исследования является методика создания и применения мультимедийного лекционного курса по физической химии обеспечивающего активизацию учебно-познавательной деятельности студентов технических вузов в процессе обучения. Методы активизации учебно-познавательной деятельности студентов на лекционных занятиях, основаны на синтезе методов проблемного обучения и компьютерного моделирования. Розроблено мультимедійний лекційний курс з фізичної хімії. Зміст мультимедійного лекційного курсу з фізичної хімії сформовано на основі системного походу, з урахуванням внутрідісціплінарних зв'язків.Предметом дослідження є методика створення і застосування мультимедійного лекційного курсу з фізичної хімії, що забезпечив би активізацію навчально-пізнавальної діяльності студентів технічних ВНЗ у процесі навчання. Методи активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів на лекційних заняттях засновані на синтезі методів проблемного навчання і комп'ютерного моделювання. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-03-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/400
|
|
Source |
Теория и методика электронного обучения; Vol 4 (2013); 267-271
Теорія та методика електронного навчання; Vol 4 (2013); 267-271 Theory and methods of e-learning; Vol 4 (2013); 267-271 2309-1495 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/400/386
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Theory and methods of e-learning
|
|