Управління безпекою бортової локальної мережі в інформаційно-обчислювальній системі аеровузла
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Управління безпекою бортової локальної мережі в інформаційно-обчислювальній системі аеровузла
The control safety of airborne local network in the information and calculating system of air cluster Управление безопасностью бортовой локальной сети в информационно-вычислительной системе аэроузла |
|
Creator |
Водопьянов, Сергей Вячеславович; Національний авіаційний університет
Харлай, Людмила Алексеевна; Національного авіаційного університет Толстикова, Елена Владимировна; Національного авіаційного університет Боровик, Владимир Николаевич; Національного авіаційного університет |
|
Subject |
Інформаційна безпека
авіаційна бортова мережа; рівняння Колмогорова – Чепмена; марківський процес; процес загибелі і розмноження. УДК 004.056.53:004.492.3 (045) Information Security aviation airborne network; the Kolmogorov – Chapman equations; Markov process; birth and death process. UDC 004.056.53:004.492.3 (045) Информационная безопасность авиационная бортовая сеть; уравнения Колмогорова – Чепмена; марковский процесс; процесс гибели и размножения. УДК 004.056.53:004.492.3 (045) |
|
Description |
Проблема стійкості функціонування авіаційних бортових мереж в зоні аеровузла стоїть особливо гостро у зв'язку з необхідністю безумовного забезпечення без-пеки польотів, виключення льотних подій і передумов до них. Ця проблема посилюється через безперервну зміну структури мережі – одні літаки як мережні еле-менти входять в зону відповідальності аеровузла, інші виходять. Цей процес є істотно нестаціонарним. Для забезпечення безпеки мережі за наявності зовнішніх і внутрішніх дій, що заважають, необхідно не просто підвищувати енергетичні і інформаційні ресурси, а застосовувати оптимальні методи управління реконфігурацією мережі. У роботі запропоновані математичні моделі марковських процесів загибелі і розмно-ження з нестаціонарною вірогідністю переходу, якій описується поточний стан локальної авіаційної бор-тової мережі аеровузла. Виїдена система рівнянь Кол-могорова – Чепмена для нестаціонарної вірогідності стану мережі. Застосований метод гауссової апроксимації розподілу координат системи в просторі станів.
The problem of stability of functioning of aviation airborne networks in the area of air cluster stands especially sharply in connection with the necessity of the absolute providing of safety of flights, exception of flying incidents and pre-conditions to them. This problem is aggravated from the continuous change of network structure are one airplanes as network elements are included in the area of responsibility of air cluster, other go out. This process is substantially non-stationary. For providing of safety of network at presence of external and internal preventing influences it is necessary not simply to promote power and information resources, but apply the optimum methods of control of reconfiguration of network. The mathematical models of Markov birth and death processes with non-stationary probabilities of transition are offered in work, which current status of local aviation airborne network of air cluster is described. The system of the Kolmogorov – Chapman equations for non-stationary probabilities of the state of network is eaten away. The method of Gaussian approximation of distributing of co-ordinates of the system in state space is applied Проблема устойчивости функционирования авиационных бортовых сетей в зоне аэроузла стоит особенно остро в связи с необходимостью безусловного обеспечения безопасности полетов, исключения летных происшествий и предпосылок к ним. Эта проблема усугубляется из-за непрерывной смены структуры сети – одни самолеты как сетевые элементы входят в зону ответственности аэроузла, другие выходят. Этот процесс является существенно нестационарным. Для обеспечения безопасности сети при наличии внешних и внутренних мешающих воздействий необходимо не просто повышать энергетические и информационные ресурсы, а применять оптимальные методы управления реконфигурацией сети. В работе предложены математические модели марковских процессов гибели и размножения с нестационарными вероятностями перехода, которой описывается текущее состояние локальной авиационной бортовой сети аэроузла. Выедена система уравнений Колмогорова – Чепмена для нестационарных вероятностей состояния сети. Применен метод гауссовой аппроксимации распределения координат системы в пространстве состояний. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-02-28
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ZI/article/view/9787
|
|
Source |
Ukrainian Information Security Research Journal; Том 17, № 4 (2015); 292-297
Защита информации; Том 17, № 4 (2015); 292-297 Захист інформації; Том 17, № 4 (2015); 292-297 |
|
Language |
ru
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим: Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договоронности, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access). |
|