Запис Детальніше

Соціально-педагогічна профілактика адиктивної поведінки учнів професійно-технічних навчальних закладів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/14046/
2227-2844
 
Title Соціально-педагогічна профілактика адиктивної поведінки учнів професійно-технічних навчальних закладів
Социально-педагогическая профилактика аддиктивного поведения учащихся профессионально-технических учебных заведений
Socio-pedagogical prevention of addictive behavior of vocational schools students
 
Creator Спіріна, Тетяна Петрівна
Качан, Анжела Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Непросте економічне становище країни, катастрофа колишнього світогляду й несформованість нового призводить до труднощів і внутрішніх конфліктів. Особливо вразливою групою є – учні професійно-технічних навчальних закладів. Це пов’язано з особливостями підліткового та юнацького віку, для якого характерними є вікові психологічні труднощі. Для цього періоду надзвичайно актуальною є необхідність соціальної ідентифікації, вибору системи цінностей, вибору життєвого шляху, значимих дорослих, професійне самовизначення.
У статті авторами висвітлено взаємозв’язок між поняттями
«ризикована поведінка» та «адиктивна поведінка», охарактеризовано
підлітків груп ризику й розкрито причини виникнення адиктивної
поведінки серед учнів професійно-технічних навчальних закладів. Через почуття невизнаності в дорослому світі, підліток намагається проявити себе в референтній для нього групі, за допомогою різних адиктивних агентів, до яких належать: психоактивні речовини, що здатні змінити психічний стан. Це призводить до психічної та фізичної залежності, що є фундаментом адиктивної поведінки особистості. Саме тому авторами наголошується на необхідності створення програми з профілактики адиктивної поведінки учнів професійно-технічних навчальних закладів.
внутренним конфликтам. Особенно уязвимой группой являются – учащиеся профессионально-технических учебных заведений. Это связано с особенностями подросткового и юношеского возраста, для которого характерны возрастные психологические трудности. Для этого периода чрезвычайно актуальна необходимость социальной идентификации, выбора системы ценностей, выбора жизненного пути, значимых взрослых, профессиональное самоопределение.
В статье авторами рассмотрены взаимосвязь между понятиями
«рискованное поведение» и «аддиктивное поведение», охарактеризованы подростков групп риска и раскрыты причины возникновения аддиктивного поведения среди учащихся профессионально-технических учебных заведений. Через чувство непризнанности во взрослом мире, подросток пытается проявить себя в референтной для него группе, с помощью различных аддиктивных агентов, к которым относятся: психоактивные вещества, способные изменить психическое состояние.
Это приводит к психической и физической зависимости, является фундаментом аддиктивного поведения личности. Именно поэтому авторами подчеркивается необходимость создания программы по профилактике аддиктивного поведения учащихся профессионально-технических учебных заведений.
In terms of transformation processes in the Ukrainian society, the problem of mass attraction of young people to the use of drugs, alcohol and tobacco, resulting in irreparable damage to health, degradation of personality,
disintegration of the family and so forth, becomes of great importance.
Difficult economic situation of the country, collapse of former conception of the world and immaturity leads to new problems and internal conflicts. Especially vulnerable are students of vocational schools. This is due to age-related behavior of the adolescents and youth, which is characterized by psychological difficulties. The need for social identification, choice of values,
as well as of the life path, significant adults and professional selfdetermination is extremely important in this period.
The article highlights the interrelation between the concepts of «risk
behavior» and «addictive behavior», describes adolescents of risk groups and
discloses the causes of addictive behavior among students of vocational
schools. Due to the feeling of unacknowledgment in the adult world,
adolescents try to prove themselves in their reference group by using various
addictive agents, including psychoactive substances that can change their
mental state. This leads to mental and physical dependence, which is the foundation of addictive person’s behavior. There is an opinion that the most successful strategy of reducing the use of psychoactive substances by adolescents and control of socially dangerous diseases such as alcoholism, drug addiction, toxicomania is prevention. For this reason authors emphasize
the need to create a program for the prevention of addictive behavior of students of vocational schools.
 
Publisher Луганський національний університет імені Тараса Шевченка
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/14046/1/T_SPIRINA_A_KACHAN_VLNU_298_KSP%26SR_IL.pdf
Спіріна, Тетяна Петрівна та Качан, Анжела Василівна (2016) Соціально-педагогічна профілактика адиктивної поведінки учнів професійно-технічних навчальних закладів Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 298 (1). с. 278-285. ISSN 2227-2844