Запис Детальніше

Модернізація змісту професійної освіти і навчання: теорія і практика

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106792/
 
Title Модернізація змісту професійної освіти і навчання: теорія і практика
Модернизация содержания профессионального образования и обучения: теория и практика
Modernization of the content of vocational education and training: Theory and Practice
 
Creator Вайнтрауб, М.А.
Романова, Г.М.
Лузан, П.Г.
Мося, І.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У монографії здійснено обґрунтування теоретичних та методичних засад модернізації змісту професійної освіти і навчання. Викладено сучасні підходи та принципи до проектування змісту професійно-технічної освіти при підготовці майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах. Розглянуто поняття суті педагогічного проектування. Визначено чотири стратегії дидактичного проектування, зумовлені стильовими особливостями викладачів. Pозpаховано на наукових, інженерно-технічних, педагогічних працівників, учнів ПТНЗ. Матеріал дослідження може бути викоpиcтаний для підготовки педагогічних кадрів у cфеpі професійно-технічної освіти.
В монографии обоснованы теоретические и методические основы модернизации содержания профессионального образования и обучения. Изложены современные подходы и принципы к проектированию содержания профессионально-технического образования при подготовке будущих квалифицированных рабочих в профессионально-технических учебных заведениях. Рассмотрены понятия сути педагогического проектирования. Определены четыре стратегии дидактического проектирования, обусловленные стилевыми особенностями преподавателей. Рассчитано на научных, инженерно-технических, педагогических работников, учащихся ПТУ. Материал исследования может быть использован для подготовки педагогических кадров в cфеpе профессионально-технического образования.
The book study conducted theoretical and methodological foundations of modernization of the content of vocational education and training. The modern approaches and principles to the design content of vocational education in preparing future skilled workers in vocational schools. The concept essentially pedagogical design. Defined four didactic design strategies, due to stylistic features teachers. Intended on scientific, engineering, teaching staff and students of vocational schools. The material research can be used for teacher training in region vocational education.
 
Publisher ІПТО
 
Date 2015
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106792/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%8F%20%D0%92%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%83%D0%B1%2011.03.pdf
- Вайнтрауб, М.А., Романова, Г.М., Лузан, П.Г. and Мося, І.А. (2015) Modernization of the content of vocational education and training: Theory and Practice Project Report. ІПТО, м.Київ, Україна. (Submitted)