Запис Детальніше

Сприятливі і несприятливі умови розвитку особистісної самодетермінації учнів у процесі навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10529/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10529
 
Title Сприятливі і несприятливі умови розвитку особистісної самодетермінації учнів у процесі навчання
Favorable and unfavorable conditions for the development of the self determination of students in the process of cognitive activity
 
Creator Мар’яненко, Л.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description У статті представлено результати емпіричного дослідження самодетермінації учнів в процесі пізнавальної діяльності. Описуються діагностичні методики. Факторний аналіз засвідчує, що існують сприятливі і несприятливі умови розвитку самодетермінації. Доводиться позитивний вплив особистісної самодетермінації на розвиток пізнавальної діяльності.
Results of empirical research of the self-determination of students in the process of cognitive activity are presented in article. A description of diagnostic techniques is given also. Using factor analysis favorable and unfavorable conditions for the development of the self-determination were identified. It is also proved that the self-determination is a powerful catalyst for the development of cognitive activity. Blockade of the self-determination, respectively, inhibits the formation of cognitive activity.
 
Publisher ДП "Інформаційно-аналітичне агентство"
 
Date 2013
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10529/1/2013_%D0%90%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB_%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB_%D0%A2%D0%BE%D0%BC%2010_%D0%92%D0%B8%D0%BF%2025.pdf
Мар’яненко, Л.В. (2013) Favorable and unfavorable conditions for the development of the self determination of students in the process of cognitive activity Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. - Т.10. - Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія, 25. pp. 318-331. ISSN 2072-4772