ROLE AND FUNCTIONS OF ACADEMIC AND TEACHING STAFF IN ACCOMPLISHING THE TASKS OF ENVIRONMENTAL EDUCATION
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ROLE AND FUNCTIONS OF ACADEMIC AND TEACHING STAFF IN ACCOMPLISHING THE TASKS OF ENVIRONMENTAL EDUCATION
СТРАТЕГИЧЕСКИЕ НАПРАВЛЕНИЯ РАЗВИТИЯ ЭКОЛОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В МЕЖДУНАРОДНОМ ПРОСТРАНСТВЕ СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ У МІЖНАРОДНОМУ ПРОСТОРІ |
|
Creator |
Demeshkant, Natalia A.
Pabat, Viktoria V. |
|
Subject |
environmental education; international environmental organizations; sustainable development; strategic trends of development
экологическое образование; международные природоохранные организации; образование для устойчивого развития; стратегические направления развития екологічна освіта; міжнародні природоохоронні організації; освіта для сталого розвитку; стратегічні напрями розвитку |
|
Description |
The article analyzes the content of the main program documents of international environmental forums in the period from the first International Conference on Environmental Education in 1977, Tbilisi to the eighth World Environmental Education Congress in 2015, Gothenburg. The strategic directions of development of environmental education according to the international community are indicated. Changing objectives from environmental education to education for sustainable development are offered. The article highlights poverty reductions, promotion of a green economy, the formation of national educational policy as the modern trends of environmental education.
Статья посвящена анализу содержания основных программных документов международных природоохранных форумов, начиная с первой международной конференции по вопросам экологического образования (1977г., г. Тбилиси и до восьмого Всемирного Конгресса экологической образования (2015г., г. Гетеборг). В статье обозначены стратегические направления развития экологического образования с точки зрения международного сообщества. Раскрыты изменения задач от экологического образования до образования для устойчивого развития. Сформулированы современные направления экологического образования, в частности, преодоления бедности, содействие зеленой экономике, формирование образовательной политики государств мира. Стаття присвячена аналізу змісту основних програмних документів міжнародних природоохоронних форумів, починаючи з першої міжнародної конференції, присвяченої питанням екологічної освіти (1977р., м. Тбілісі) і до восьмого Світового Конгресу Екологічної освіти (2015р., м. Гетеборг). В статті окреслено стратегічні напрями розвитку екологічної освіти з точки зору міжнародного співтовариства. Розкрито зміни завдань від екологічної освіти до освіти для сталого розвитку. Сформульовані сучасні напрями екологічної освіти, зокрема, подолання бідності, сприяння зеленій економіці, формування освітньої політики держав світу. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-03-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/353
10.28925/2312-5829.2016.1.5464 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1(13) (2016); 54-64
Educological discourse; № 1(13) (2016); 54-64 Освитологичный дискурс; № 1(13) (2016); 54-64 2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/353/292
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/353/135 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
|