MNEMONIC TECHNIQUES OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
MNEMONIC TECHNIQUES OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION
МНЕМОНИЧЕСКИЕ ПРИЁМЫ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ МНЕМОНІЧНІ ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ |
|
Creator |
Baranenkova, Natalia A.
Svetenok, Liudmyla K. |
|
Subject |
mnemonic techniques; mnemonic model; inflexion; speech competence
мнемотехника; мнемонические приёмы; мнемоническая модель; флексия; речевая компетенция мнемотехніка; мнемонічні прийоми; мнемонічна модель; флексія; мовленнєва компетенція |
|
Description |
The article deals with the problems of using the principles of mnemonics to achieve communication goals and improve speech competence of students of technical universities during English classes. An attempt to classify and establish patterns of functioning of mnemonic techniques were made, the benefits of their use to enhance vocabulary were tried to be highlighted. The conditions under which the use of mnemonic techniques makes interpreting as effective as possible were defined; the basic techniques were highlighted and illustrated. The advantages and disadvantages of each technique were analyzed, and some recommendations on their use in teaching students to interpret and communicate in a foreign language environment were provided.
Статья посвящена проблемам использования принципов мнемоники для достижения коммуникативных целей и усовершенствования речевых компетенций студентов технических вузов на занятиях по английскому языку. Предпринята попытка классифицировать и установить закономерности функционирования мнемонических приёмов, продемонстрировать преимущества их применения для активизации лексического запаса. Определены условия наиболее эффективного применения мнемотехники при обучении устной речи, проиллюстрированы основные приёмы, проанализированы преимущества и недостатки каждого из них. Предложены рекомендации по использованию приёмов мнемоники при обучении студентов устному переводу и общению в иноязычной среде. Стаття присвячена проблемам використання принципів мнемоніки для досягнення комунікативних цілей та вдосконалення мовленнєвої компетенції студентів технічних вишів на заняттях з англійської мови. Здійснено спробу класифікувати й встановити закономірності функціонування мнемотехнічних прийомів, висвітлити переваги їхнього вживання для активізації лексичного запасу. Визначені умови, за яких застосування мнемотехніки є найбільш ефективним у процесі усного мовлення, виділені та проілюстровані основні прийоми, проаналізовано переваги та недоліки кожного з них. Надано рекомендації щодо застосування прийомів мнемоніки під час навчання студентів усного перекладу та спілкуванню в іншомовному середовищі. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-03-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/351
10.28925/2312-5829.2016.1.18 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1(13) (2016); 1-8
Educological discourse; № 1(13) (2016); 1-8 Освитологичный дискурс; № 1(13) (2016); 1-8 2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/351/287
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/351/134 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|