HOW TO OVERCOME TEACHERS THE ANXIETY OF STUDENTS?
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
HOW TO OVERCOME TEACHERS THE ANXIETY OF STUDENTS?
КАК ПРЕОДОЛЕТЬ ПЕДАГОГУ ТРЕВОЖНОСТЬ СТУДЕНТОВ? ЯК ПОДОЛАТИ ПЕДАГОГУ ТРИВОЖНІСТЬ СТУДЕНТІВ? |
|
Creator |
Nevedomsjka, Jevghenija O.
Mykhajlovsjka, Taisija O. |
|
Subject |
anxiety; level of anxiety; uneasiness; fear; situational anxiety; personal anxiety
тревожность; уровне тревожности; тревога; страх; ситуативная тревожность; личностная тревожность тривожність; рівні тривожності; тривога; страх; ситуативна тривожність; особистісна тривожність |
|
Description |
The article deals with the concept of "anxiety", a comparative analysis of the concepts of "anxiety," "anxiety," "fear," analyzed the scientific literature on anxiety problems, set goals and objectives of the pilot study disclosed method of the experiment. The study proved that the level of anxiety of the student depends on the type of temperament. Such data will be useful to teachers in the educational process. Recommendations teachers of higher educational institutions to optimize the level of anxiety of students.
В статье раскрыто понятие «тревожность», сделан сравнительный анализ понятий «тревожность», «тревога», «страх», проанализирована научная литература по проблеме тревожности, установлено цели и задачи экспериментального исследования, раскрыта методика проведения эксперимента. Исследованием доказано, что уровень тревожности студента зависит от его типа темперамента. Такие данные пригодятся педагогам во время учебно-воспитательного процесса. Разработаны рекомендации педагогам высших учебных заведений по оптимизации уровня тревожности студентов. У статті розкрито поняття «тривожність», зроблено порівняльний аналіз понять «тривожність», «тривога», «страх», проаналізовано наукову літературу з проблеми тривожності, встановлено мету та завдання експериментального дослідження, розкрито методику проведення експерименту. Дослідженням доведено, що рівень тривожності студента залежить від його типу темпераменту. Такі дані стануть у нагоді педагогам під час навчально-виховного процесу. Розроблено рекомендації педагогам вищих навчальних закладів щодо оптимізації рівня тривожності студентів. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-03-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/346
10.28925/2312-5829.2016.1.13144 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1(13) (2016); 131-144
Educological discourse; № 1(13) (2016); 131-144 Освитологичный дискурс; № 1(13) (2016); 131-144 2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/346/299
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
|