Запис Детальніше

CONTROL OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF MATHEMATICAL DISCIPLINES OF FUTURE ECONOMISTS

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title CONTROL OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF MATHEMATICAL DISCIPLINES OF FUTURE ECONOMISTS
КОНТРОЛЬ УЧЕБНЫХ ДОСТИЖЕНИЙ ПО МАТЕМАТИЧЕСКИМ ДИСЦИПЛИНАМ У БУДУЩИХ ЭКОНОМИСТОВ
КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ З МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ
 
Creator Proshkin, Vladimir V.
Gribonos, Yevgenia U.
 
Subject control; academic achievement; future economists; mathematical disciplines; higher mathematics
контроль; учебные достижения; будущие экономисты; математическая подготовка; математические дисциплины; высшая математика
контроль; навчальні досягнення; майбутні економісти; математична підготовка; математичні дисципліни; вища математика
 
Description The article presents the control system of future economists’ educational achievements in the process of studying mathematical disciplines, which aims at improving students’ quality of mathematical preparation and includes the following components: substantive, functional, managerial and technological. Peculiarities of the program application "OpenTEST" for testing students have been examined. It has also been presented the structure of the information packages on mathematical disciplines to ensure transparency of the educational process and maximum awareness of future specialists according to all aspects of the organization and control. Requirements for individual tasks development system and methodical materials of practice and oriented nature for students’ independent work have been described. Further researches prospects which are connected with system control introduction of future economists’ educational achievements during studying mathematical disciplines have been presented.
В статье представлена система контроля учебных достижений будущих экономистов в процессе изучения математических дисциплин, которая направлена на повышение качества математической подготовки студентов и включает следующие компоненты: содержательно-функциональный, управленческий, технологический. Рассмотрены особенности применения программы «OpenTEST» для тестирования студентов. Представлена структура информационных пакетов по математическим дисциплинам для обеспечения прозрачности образовательного процесса и максимальной информированности будущих специалистов по всем аспектам организации контроля. Описаны требования к разработке системы индивидуальных заданий и научно-методических материалов практико-ориентированного характера для самостоятельной работы студентов. Представлены перспективы дальнейших исследований, которые связаны с внедрением системы контроля учебных достижений студентов-экономистов в процессе изучения математических дисциплин.
У статті подано  систему контролю навчальних досягнень майбутніх економістів у процесі вивчення математичних дисциплін, що спрямована на підвищення якості математичної підготовки студентів і включає наступні компоненти: змістово-функціональний, управлінський, технологічний. Розглянуто особливості застосування програми «OpenTEST» для здійснення тестування студентів. Подано структуру інформаційних пакетів з математичних дисциплін задля забезпечення прозорості освітнього процесу та максимальної інформованості майбутніх фахівців про всі аспекти організації контролю. Представлено вимоги до розроблення системи індивідуальних завдань і науково-методичних матеріалів практико зорієнтованого характеру для самостійної роботи студентів. Окреслено перспективи подальших досліджень, що пов’язані з упровадженням системи контролю навчальних досягнень студентів-економістів у процесі вивчення математичних дисциплін.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2016-03-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/333
10.28925/2312-5829.2016.1.15768
 
Source Освітологічний дискурс; № 1(13) (2016); 157-168
Educological discourse; № 1(13) (2016); 157-168
Освитологичный дискурс; № 1(13) (2016); 157-168
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/333/301
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0