ORGANIZATION OF SCIENTIFIC AND RESEARCH ACLIVITIES OF STUDENTS IN THE CONTEXT OF SCIENTIFIC AND SUBJECT FOREIGN LANGUAGE TRAINING
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ORGANIZATION OF SCIENTIFIC AND RESEARCH ACLIVITIES OF STUDENTS IN THE CONTEXT OF SCIENTIFIC AND SUBJECT FOREIGN LANGUAGE TRAINING
ОРГАНИЗАЦИЯ НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ В КОНТЕКСТЕ НАУЧНО-ПРЕДМЕТНОЙ ИНОЯЗЫЧНОЙ ПОДГОТОВКИ ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ НАУКОВО-ПРЕДМЕТНОЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ |
|
Creator |
Pavliuk, Roman O.
|
|
Subject |
scientific and research activity; scientific and subject foreign language training; pedagogical conditions; the process of designing; the system
научно-исследовательская деятельность; научно-предметная иноязычная подготовка; педагогические условия; проектирование науково-дослідницька діяльність; науково-предметна іншомовна підготовка; педагогічні умови; проектування |
|
Description |
The modern approaches to the organization of research activities of students in the context of scientific and subject foreign language training are opened in the article. The views and approaches of modern Ukrainian scientists to designing of the system of research activities of students are analyzed. Current ideas of scientists on the development of pedagogical conditions of organization of research activities are suggested. It is identified the advantages and disadvantages in the common approaches to organization of pedagogical conditions for research activity of students in the context of scientific and subject foreign language training.
В статье рассмотрены современные подходы к организации научно-исследовательской деятельности студентов в контексте научно-предметной иноязычной подготовки. Проанализированы взгляды и подходы современных отечественных ученых к проектированию системы научно-исследовательской деятельности студентов. Предложены актуальные идеи ученых по разработке педагогических условий организации научно-исследовательской деятельности. Предложенные преимущества и определены недостатки в общих подходах к разработке педагогических условий организации научно-исследовательской деятельности студентов в контексте научно-предметной иноязычной подготовки. У статті розглянено сучасні підходи до розроблення педагогічних умов організації науково-дослідницької діяльності студентів у контексті науково-предметної іншомовної підготовки. Проаналізовано погляди та підходи сучасних вітчизняних учених до проектування системи науково-дослідницької діяльності студентів. Запропоновано актуальні ідеї вчених щодо розроблення педагогічних умов організації науково-дослідницької діяльності. Представлено переваги та визначено недоліки у загальних підходах до розроблення педагогічних умов організації науково-дослідницької діяльності студентів у контексті науково-предметної іншомовної підготовки. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-03-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/340
10.28925/2312-5829.2016.1.14556 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1(13) (2016); 145-156
Educological discourse; № 1(13) (2016); 145-156 Освитологичный дискурс; № 1(13) (2016); 145-156 2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/340/300
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
|