Підвищення ефективності системи рекуперації енергії колісних транспортних засобів з електричним приводом
Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Підвищення ефективності системи рекуперації енергії колісних транспортних засобів з електричним приводом
Improving the efficiency of energy recovery wheel vehicles with electric drive Повышение эффективности системы рекуперации энергии колесных транспортных средств с электрическим приводом |
|
Creator |
Дембіцький, Валерій Миколайович
|
|
Subject |
рекуперація
енергія гальмування сповільнення математична модель властивість електричний привід електричний двигун накопичувач енергії енергетичні показники recuperation energy braking deceleration mathematical model peculiarity electric actuator electrical engine energy accumulator energy characteristics рекуперация энергия торможение замедление математическая модель свойство электрический привод электрический двигатель накопитель энергии энергетические показатели |
|
Description |
Дисертація присвячена поліпшенню енергетичних показників та гальмівних властивостей гібридних автомобілів шляхом застосування рекуперативного гальмування. Для дослідження ефективності системи рекуперації проведено ідентифікацію та здійснено аналіз впливу складників процесу рекуперативного гальмування, побудовано математичні моделі регульованого процесу рекуперативного гальмування в яких застосовано комплексний підхід та враховано електричні і механічні впливи на ефективність даного процессу, проведено аналіз впливу експлуатаційних та конструктивних параметрів на процес рекуперативного гальмування транспортного засобу, визначено принцип керування роботою системи рекуперативного гальмування. Шляхом проведення теоретичних та експериментальних досліджень встановлено, що збільшення передатного числа трансмісії із застосуванням сучасних методів регулювання характеристик електричного приводу призводить до збільшення кількості рекуперованої енергії до 20 % та поліпшення ефективності гальмування до 2 разів. Результати роботи прийняті до використання в ДП «Автоскладальний завод № 1» публічного акціонерного товариства «Автомобільна компанія «Богдан Моторс»», ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс», ТзОВ «Волиньстандарт», а також результати дисертаційних досліджень застосовуються викладачами кафедри автомобілів і транспортних технологій під час викладання навчальних дисциплін. Dissertation is devoted to the improvement of the energetic characteristics and braking peculiarities of the hybrid vehicles by means of recuperative braking. For the investigation of the efficiency of recuperation system there was made an identification and the analysis of influence of the recuperative braking components, there were represented the mathematical models of the regulated process of recuperative braking, where there was used a complex point of view and there were. Сonsidered the electrical and mechanical influences for the efficiency of given process, there was made an analysis of influence of the exploitation and construction parameters for the process of recuperative braking of the vehicle, and there was determined the control strategy of the functioning of recuperative braking system. The represented mathematical models describe the process of recuperative braking of the vehicle with electric actuator, depending of its construction peculiarities and taking into consideration the characteristics of electrical engine. By means of theoretical and experimental researches, it was determined that augmentation of transmission gear ration with using of contemporary methods of adjusting of electric actuator characteristics leads to the augmentation of recuperated energy number for 20% and to the improvement of braking efficiency up to 2 times. Except of this, according to the results of statistics analysis, there was elaborated the method of calculation which allows to make an apportionment of the energetic characteristics of the vehicle equipped with the electric actuator in any speed range and to calculate the energy storage system. There were made the theoretical researches of movement of the vehicles with an electric actuator on the roads with low coefficient of adhesion and on the prolonged slopes. There were given the recommendations concerning the management of recuperative braking system, there was cited the principal scheme of control of the energy recuperation system, there were given the recommendations concerning the calculation of the recuperative braking system during the vehicles engineering. There were elaborated and offered the criteria for estimation of the energy efficiency characteristics of the energy recuperation systems. The results of the research are taken for application at DE “Car assembling plant № 1” of public joint-stock company “Automobile company “Bogdan Motors”: in the system of control of the tractive electric actuator of the hybrid bus A70522 there was used the control algorithm of the energy recuperation system, the efficiency parameter of functioning of the energy recuperation system – recuperation coefficient, is used with the aim of adjustment of the tractive electric actuator, during the launching into manufacturing; LC “Common Ukrainian-German enterprise “Elektrotrans”: during the engineering of the vehicles, after the determination of their traction and speed characteristics, the method of calculation of the recuperative braking system is used as a test method; LC “Volynstandart”: the method of evaluation of the indefiniteness of braking efficiency and the results of the dissertation researches are used by the members of Department of the vehicles and vehicle technologies during the teaching of educational subjects. Диссертация посвящена улучшению энергетических показателей и тормозных свойств гибридных автомобилей путем применения рекуперативного торможения. Для исследования эффективности системы рекуперации проведена идентификация и осуществлен анализ влияния составляющих процесса рекуперативного торможения, построены математические модели регулируемого процесса рекуперативного торможения, в которой применен комплексный подход и учтены электрические и механические воздействия на эффективность данного процесса, проведен анализ влияния эксплуатационных и конструктивных параметров на процесс рекуперативного торможения транспортного средства, определен принцип управления работой системы рекуперативного торможения. Построенные математические модели описывают процесс рекуперативного торможения транспортного средства с электрическим приводом, в зависимости от конструктивных особенностей, с учетом характеристик электрического двигателя. Проведением теоретических и экспериментальных исследований установлено, что увеличение передаточного числа трансмиссии с применением современных методов регулирования характеристик электрического привода приводит к увеличению количества восстановленной энергии до 20% и улучшения эффективности торможения до 2 раз. Кроме того, по результатам анализа статистических данных разработана методика расчета, которая позволяет провести раскладку энергетических показателей транспортного средства, оборудованного электрическим приводом в любом скоростном диапазоне и провести расчеты системы накопления энергии. Проведены теоретические исследования движения транспортных средств с электрическим приводом на дорогах с низким коэффициентом сцепления и на затяжных спусках. Даны рекомендации по управлению системой рекуперативного торможения, приведена принципиальная схему управления системой рекуперации энергии, даны рекомендации по расчету системы рекуперативного торможения при проектировании транспортных средств. Разработаны и предложены критерии для оценки показателей энергоэффективности систем рекуперации энергии. Результаты работы приняты к использованию в ГП «Автосборочный завод № 1» публичного акционерного общества «Автомобильная компания« Богдан Моторс»»: в системе управления тяговым электроприводом гибридного автобуса А70522 применен алгоритм управления системой рекуперации энергии, показатель эффективности работы системы рекуперации энергии - коэффициент рекуперации применяется с целью наладки тягового электрического привода, при постановке продукции на производство; ООО «Совместное украинский-немецкое предприятие «Электронтранс»: при проектировании транспортных средств после определения их тягово-скоростных характеристик, применяется в качестве проверочной, методика расчета системы рекуперативного торможения, ООО «Волиньстандарт»: методика оценки неопределенности эффективности торможения, а также результаты диссертационных исследований применяются сотрудниками кафедры автомобилей и транспортных технологий при преподавании учебных дисциплин. |
|
Date |
2016-03-02T14:22:21Z
2016-03-02T14:22:21Z 2015 |
|
Type |
Autoreferat
|
|
Identifier |
Дембіцький В. М. Підвищення ефективності системи рекуперації енергії колісних транспортних засобів з електричним приводом : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук : 05.22.02 – автомобілі та трактори / Валерій Миколайович Дембіцький ; Міністерство освіти і науки України, Національний університет “Львівська політехніка”. – Львів, 2015. – 28 с. – Бібліографія: с. 18–20 (17 назв).
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/31538 |
|
Language |
ua
|
|
Publisher |
Національний університет "Львівська політехніка"
|
|