Запис Детальніше

METHOD OF USING MOBILE LEARNING ENVIRONMENTS IN TEACHING MATHEMATICS OF FUTURE ELECTROMECHANICAL ENGINEER

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title METHOD OF USING MOBILE LEARNING ENVIRONMENTS IN TEACHING MATHEMATICS OF FUTURE ELECTROMECHANICAL ENGINEER
МЕТОДИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ МОБИЛЬНОЙ УЧЕБНОЙ СРЕДЫ В ОБУЧЕНИИ ВЫСШЕЙ МАТЕМАТИКЕ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ-ЭЛЕКТРОМЕХАНИКОВ
МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У НАВЧАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ЕЛЕКТРОМЕХАНІКІВ
 
Creator Kyslovа, Mariia A.
Slovak, Kateryna I.
 
Subject modular learning environment; method of mobile learning environment in higher mathematics; Google Apps Education Edition
мобильная учебная среда; методика использования мобильной учебной среды по высшей математике;. Google Apps Education Edition
мобільне навчальне середовище; методика використання мобільного навчального середовища з вищої математики; Google Apps Education Edition
 
Description Relevance of the material presented in the article is determined by the need to find ways for improving the educational process of higher mathematics in future engineers and electrical engineers training. The paper highlights the process of organizing work in mobile learning environment in higher mathematics formed based on Google Apps Education Edition and the technique for use in the training of future engineers and electrical engineers. There are highlighted the main uses of mobile learning environment in higher mathematics (presentation of educational information, calculations and visualization of mathematical relationships, formation and skills training mathematical research, automation control and evaluation of academic achievements of students in higher mathematics, support for learning activities of students, organization of independent work students) and the means of their implementation.
Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена необходимостью поиска путей повышения эффективности учебного процесса по высшей математике для работы в мобильной учебной среде по высшей математике, сформированной на основе Google Apps Education Edition и элементы методики ее использования в обучении будущих инженеров-электромехаников. Выделены основные направления использования мобильной учебной среды по высшей математике (представление учебных материалов, выполнение вычислений и визуализация математических зависимостей, формирование умений и навыков проведения учебных математических исследований, автоматизация контроля и оценки знаний студентов по высшей математике, поддержка учебной деятельности студентов, организация самостоятельной работы студентов) и средства их реализации.
Актуальність матеріалу, висвітленого у статті, обумовлена необхідністю пошуку шляхів підвищення ефективності навчального процесу з вищої математики у підготовці майбутніх інженерів-електромеханіків. У роботі висвітлено процес організації роботи в мобільному навчальному середовищі з вищої математики, сформованого на платформі Google Apps Education Edition й елементи методики його використання у навчанні майбутніх інженерів-електромеханіків. Розглянуто основні напрями використання мобільного навчального середовища з вищої математики (подання навчальних відомостей, виконання обчислень і візуалізація математичних залежностей, формування вмінь і навичок проведення навчальних математичних досліджень, автоматизація контролю і оцінювання навчальних досягнень студентів з вищої математики, підтримка навчальної діяльності студентів, організація самостійної роботи студентів) і засоби їх реалізації.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-02-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1360
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 51, No 1 (2016); 77-94
Информационные технологии и средства обучения; Vol 51, No 1 (2016); 77-94
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 51, No 1 (2016); 77-94
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 51, No 1 (2016); 77-94
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1360/1010
 
Rights Copyright (c) 2016 Mariia A. Kyslovа, Kateryna I. Slovak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0