Запис Детальніше

ELECTRONIC TEXTBOOK ON LANGUAGE AND SPEECH DEVELOPMENT IN THE SYSTEM OF E-LINGUOMETHODOLOGY MEANS FOR PRIMARY SCHOOL

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ELECTRONIC TEXTBOOK ON LANGUAGE AND SPEECH DEVELOPMENT IN THE SYSTEM OF E-LINGUOMETHODOLOGY MEANS FOR PRIMARY SCHOOL
ЭЛЕКТРОННЫЙ УЧЕБНИК ПО ЯЗЫКУ И РАЗВИТИЮ РЕЧИ В СИСТЕМЕ СРЕДСТВ ЭЛЕКТРОННОЙ ЛІНГВОМЕТОДИКИ ДЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ
ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК ІЗ МОВИ Й РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ В СИСТЕМІ ЗАСОБІВ ЕЛЕКТРОННОЇ ЛІНГВОМЕТОДИКИ ДЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
 
Creator Khyzhnyak, Inna A.
 
Subject professional activity; primary school teacher; e-linguomethodology; genres of electronic editions; electronic textbook
профессиональная деятельность; учитель начальной школы; электронная лингвометодика; жанры электронных изданий; электронный учебник
професійна діяльність; учитель початкової школи; електронна лінгвометодика; жанри електронних видань; електронний підручник
 
Description The article reveals the problems of primary school teachers professional activity under the conditions of education informatization, gives the general characteristic of e-linguomethodology’s researches directions as an innovative area of methodology science, argues the necessity of general classification of e-linguomethodology’s genres for primary school, presents an analysis of existing research on the topic, summarizes their results on the electronic books as a genre of educational software. The author substantiates her own classification of e-linguomethodology’s means for primary school, accents attention on importance of their system use in an educational process, pays special attention to psychological and pedagogical, methodical and technical requirements to electronic textbooks on language and speech development.
В статье раскрываются проблемы профессиональной деятельности учителя начальной школы в условиях информатизации образования, дается общая характеристика направлений исследований электронной лингвометодики как инновационной области методической науки, аргументируется необходимость общей классификации жанров электронной лингвометодики для начальной школы, осуществляется анализ имеющихся исследований по теме, обобщаются их результаты относительно электронных учебников как жанра педагогических программных средств. Автор обосновывает собственную классификацию средств электронной лингвометодики для начальной школы, акцентирует внимание на важности их системного использования в учебном процессе, уделяет особенное внимание психолого-педагогическим, методическим и техническим требованиям к электронным учебникам по языку и развитию речи.
У статті піднімаються проблеми професійної діяльності вчителя початкової школи в умовах інформатизації освіти, подається загальна характеристика напрямів досліджень електронної лінгвометодики як інноваційної галузі методичної науки, доводиться необхідність загальної класифікації жанрів електронної лінгвометодики для початкової школи, здійснюється аналіз наявних досліджень із теми, узагальнюються їх результати стосовно електронних підручників як жанру педагогічних програмних засобів. Автор обґрунтовує власну класифікацію засобів електронної лінгвометодики для початкової школи, акцентує увагу на важливості їх системного застосування в навчальному процесі, приділяє особливу увагу психолого-педагогічним, методичним та технічним вимогам до електронних підручників S з мови й розвитку мовлення.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-02-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1308
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 51, No 1 (2016); 57-66
Информационные технологии и средства обучения; Vol 51, No 1 (2016); 57-66
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 51, No 1 (2016); 57-66
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 51, No 1 (2016); 57-66
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1308/1000
 
Rights Copyright (c) 2016 Inna A. Khyzhnyak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0