Запис Детальніше

PEDAGOGICAL EXPERIMENT ON FORMATION OF STUDENT MULTICULTURAL COMPETENCY UNDER CONDITIONS OF COMPUTER-ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title PEDAGOGICAL EXPERIMENT ON FORMATION OF STUDENT MULTICULTURAL COMPETENCY UNDER CONDITIONS OF COMPUTER-ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT
ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ЭКСПЕРИМЕНТ УРОВНЯ СФОРМИРОВАННОЙ ПОЛИКУЛЬТУРНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧЕНИКА В УСЛОВИЯХ КОМПЬЮТЕРНО ОРИЕНТИРОВАННОЙ УЧЕБНОЙ СРЕДЫ
ПЕДАГОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЩОДО СФОРМОВАНОСТІ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНЯ В УМОВАХ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА
 
Creator Ivanyuk, Iryna V.
 
Subject multicultural competency; computer-oriented learning environment; pedagogical experiment
поликультурная компетентность; компьютерно ориентированная учебная среда; педагогический эксперимент
полікультурна компетентність; комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище; педагогічний експеримент
 
Description The article presents the results of experimental verification of the levels of multicultural competency of students in terms of computer-oriented learning environment. Pedagogical experiment is held by the author in the research "Development of computer-oriented learning environment in the term of multicultural education students in the European Union." It was found the content of "multicultural competency of students" and clarified the basic content of the study "computer-oriented learning environment in terms of multicultural education of pupils." A scientific theories, approaches and principles for the formation of multicultural competence of students in terms of computer-based learning environment identified. Described criteria for evaluation of multicultural competency levels of students in computer-oriented learning environment. It is concluded that the pedagogic al experiment confirmed the working hypothesis of the study: raising the level of multicultural competency formation of students in computer-oriented learning environment can be achieved through pedagogically effective and scientifically justified use of content, form and means of computer-oriented learning environment in multicultural education in the educational process.
В статье представлены результаты экспериментальной проверки уровней сформированной поликультурной компетентности учащихся общеобразовательных учебных заведений в условиях компьютерно ориентированной учебной среды. Определены критерии оценки уровня сформированной поликультурной компетентности учащихся. Сделан вывод, что проведенный педагогический эксперимент подтвердил рабочую гипотезу исследования: повышение уровня сформированной поликультурной компетентности учащихся в компьютерно ориентированной учебной среде может быть достигнуто через педагогически целесообразное и научно-обоснованное применение содержания, форм и средств компьютерно ориентированной учебной среды в условиях поликультурного образования в учебно-воспитательном процессе.
У статті представлені результати експериментальної перевірки рівнів сформованості полікультурної компетентності учнів загальноосвітніх навчальних закладів в умовах комп’ютерно орієнтованого навчального середовища. Визначено критерії для оцінювання рівня сформованості полікультурної компетентності учнів у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі. Зроблено висновок, що проведений педагогічний експеримент підтвердив робочу гіпотезу дослідження: підвищення рівня сформованості полікультурної компетентності учнів у комп'ютерно орієнтованому навчальному середовищі може бути досягнуто через педагогічно доцільне і науково-обґрунтоване застосування змісту, форм та засобів комп’ютерно орієнтованого навчального середовища в умовах полікультурної освіти в навчально-виховному процесі.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-02-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Результати експерименту
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1368
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 51, No 1 (2016); 43-56
Информационные технологии и средства обучения; Vol 51, No 1 (2016); 43-56
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 51, No 1 (2016); 43-56
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 51, No 1 (2016); 43-56
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1368/1007
 
Rights Copyright (c) 2016 Iryna V. Ivanyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0